Knoppfilm med gummisnoddar

Eline filmade när jag gjorde världens slarvigaste knoppar på Danny häromdagen. Vet att ni har velat se hur jag gör, så allt för er! Dessa knoppar är gjorda med gummisnoddar och det blir inte i närheten så snyggt som när man syr - men på rätt sätt blir det i alla fall helt OK. Hade jag varit mer noga hade jag blött manen och kanske gjort om någon knopp som blev olik dom andra, men denna gång var det snabba ryck.
 
1. Stå på en pall och dela in manen i lika stora delar. Ju fler delar desto fulare blir det.. Jag har aldrig mer än 7 knoppar (pannlugg ej inräknad) Dressyrknoppar ska vara få och fluffiga!
 
2. Fläta hårt och vik gärna in den sista tofsen
 
3. Vik ihop knopparna och se till att dom blir riktigt runda. Sätt snodden långt in, vid roten på knoppen. Dom ska vara runda och får absolut inte få en "midja" för att ni satt snodden mitt på knoppen.
 
4. Klart!
 
Länk: http://www.videofy.me/x9a0pstu/608655
 
 

Hur tunn/tjock man har han?
Supersnygga, men jag får en känsla av att min hästs man är för tjock för att få till snygga flätor om jag tar en så lång del av mankammen... Får prova!

Svar: 2 dm lång typ haha... tjock.
Frida Hallgren

Vilken bra man han har att fläta! Min lilla har jättetjock och vill inte tunna ut den så att den ser tunn ut på honom för det är verkligen gräsligt haha :) Måste ha iallafall nio knoppar om de inte ska se ut som tennisbollar.

Jättefina knoppar, gillar också fluffiga fina knoppar :) Men jag föredrar att rulla, tycker att de står rakt ut om man viker! ^^

Tycker du uttrycker dig lite klumpigt ibland. Att saker SKA vara på ett visst sätt, annat duger inte. T.ex. Att man SKA sätta nummerlappen på schabraket, annars ser det nybörjaraktigt ut..? Du kan väl åtminstone säga "tycker jag" eller något sånt.
Efter att jag börjat läsa din blogg började jag ogilla mina stövlar, bara för att de har liite för låg dressyrbåge (enligt dig i alla fall). Nu tänker jag på vad andra tänker när de ser mig, och känner mig obekväm. Tänker de samma saker som du verkar göra? Det har legat och grott i bakhuvudet ett tag. Detta kom jag på för någon dag sedan och insåg hur dumt det var.
Du skriver oftast bra och välgjorda inlägg men du känns väldigt ytlig och det känns som att du trycker ned andra som inte har det som är rätt enligt dig. Detta är min åsikt och alla får ha sin. Jag menar verkligen inte att vara dum eller något, ville bara berätta hur andra kan påverkas av det du skriver ibland, utan att man kanske inte vill.

Svar: Tack för din kommentar! Ska absolut börja skriva att "tycker jag" i fortsättningen.
Frida Hallgren

Man ser allt en childeric skymtas i bakgrunden!!!!! Schysst av den där Therese o springa i dörren då när du höll på att filma så Danny blev orolig! Hon kunde väl hållt sig undan tills filmen var klar tycker jag... annars var den en väldigt bra film! NU har jag fått lite insperation när jag själv ska ut och tävla (även fast jag bara rider lokala klasser) :) Tack!

Svar: Hahah alltså, Therese gick bara in genom dörren med en häst och Danny blev inte orolig så det är heelt lugnt. Jag skrattade mest åt hela situationen när jag stod och blev filmad.
Frida Hallgren

Fick lite dåligt samvete för att jag lät så negativ förut, det var verkligen inte min mening! Gillar ju din blogg och tycker de allra flesta inläggen är väldigt bra! :)

Hihi, här var det rungande dalmål - vad härligt!!

Jag har en Iphone 3GS till salu ifall du är intresserad? 3-siffrigt belopp. Dock låst till 3.

Kul att se hur du gör dina knoppar. På Heddan går det inte att göra med gummisnoddar..hennes man är för tjock så jag syr dem alltid. :-) De brukar bli fina men jag skulle gärna vilja få till lite tydligare bågar. Tycker det är så himla snyggt! Lycka till på tävling imorgon.




Kom ihåg mig?