Beställt och klart..

Premierakandaret blir snart mitt! Beställde det från Holland idag och det stod att den fanns i lager, så det bör inte ta så lång tid..  Dags att bli vuxen Danny-lille :)
 
Rundsytt, 4,5 cm lackad nosgrimma med vit fodring. Ska byta pannband och sätta på ett svängt med stora swaroviskistenar. 
 
N

Nu är jag nyfiken :) kan du skriva ett inlägg om din plan om när och hur du ska introducera kandaret för danny? :)

Vad tycker du om att rida utan hjälm om man tänker på de stora ryttarna ? Tycker du att dom också ska ha hjälm när dom rider hemma vare sig hästen är 4 eller 20 ? :)
Jag kan säga att jag ridit utan hjälm två gånger under loppet av 10 minuter minst, det gick bra och de fanns mycket folk omkring.

Men ändå, vad tycker du om det ? Skulle du kunna göra de ?

Vad tycker du om att rida utan hjälm om man tänker på de stora ryttarna ? Tycker du att dom också ska ha hjälm när dom rider hemma vare sig hästen är 4 eller 20 ? :)
Jag kan säga att jag ridit utan hjälm två gånger under loppet av 10 minuter minst, det gick bra och de fanns mycket folk omkring.

Men ändå, vad tycker du om det ? Skulle du kunna göra de ? :)

Fia

Tänkte lika som "N" när jag såg det här inlägget, undrade ifall du skulle kunna skriva lite om sånt som behöver "vara på plats" innan man kan börja använda kandar och hur man introducerar det för hästen? Kan inget om kandar så undrade ifall det är liknande som med islandsstången? :)

Kul! Ser fram emot en utvärdering om kvalité mm. Lutar åt att jag köper ett sånt till våren -är ju ett par år kvar tills Calle ska gå p kandar, men i dec kommer min lilla prinsessa hem igen och för henne däremot är det dags ^^

Vilken sida beställde du ifrån?:)

Han kommer nog bli jättesnygg! :)
Tycker de är så fina, är väldigt sugen på det helbruna. Men har ju ett Döbert redan så det är eg onödigt.... Men det är ju så billigt! :p

Jag tänkte också beställa ett kandar av samma märke... Undrar bara vilken stl du tog? Min häst har nämligen cob på hööks träns men full på döbert tex. så jag tänkte om du vet om de är små/stora i storleken? :)
Mvh//Stephanie

Svar: Jag tog ett COB eftersom Danny har litet huvud och jag har hört att dom är stora i storlekarna. Blir det helfel får min skomakare hjälpa mig för någon hundralapp, så jag är inte orolig!
Frida Hallgren

M

Från vilken sida beställde du kandaret?:)

Tack för ditt svar och en super bra blogg :)




Kom ihåg mig?