Fjärdeplacering i MSVC:1

Idag var det alltså dags för våran andra start det här meetinget! Esco gick en MSVC:1 vilket faktiskt var debut då vi bara ridit "tvåan" innan. Som jag tidigare skrev så var det samma domare som i fredags och jag bestämde mig därför för att försöka ändra allt som hon inte gillade då och försöka göra det på ett annat sätt idag.
 
På framridningen kändes han verkligen inte bra haha. Gapig och trutig i handen, inte alls det där mjuka, lätta som vi hade i fredags. Skolorna blev svåra och han blev knappt på tygeln, så då valde jag att lägga ner honom rejält och rida låg form ändå tills vi skulle in på banan. Inne på själva tävlingsbanan blev det lite bättre och där fick vi nu 7:or på öppnorna som hon inte alls gillade i fredags, bra! Traven blev ganska bra genom alla moment och skritten likaså. Galoppen blev inte alls lika bra som i fredags, idag var den väldigt platt och han blev markbunden. Dock ligger rörelserna lite snällare i detta program så han fick chans att visa sin fina förvänd samt dom enkla bytena blev bättre! 
 
I det stora hela en ganska bra ritt även om jag fortfarande tycker att fredagens ritt var bättre. Det tyckte däremot inte domaren som gav oss 63,6% och det blev därmed en fjärdeplacering för oss! Att få avsluta med en rosett i MSVC var nog det bästa vi kunde göra. Älskade lilla Esco!
 
Therese gick in och vann MSVC:n och vi fick fira ihop! Det känns bra inför kommande division 1 där både jag och Therese ingår. Glada!
 

so nice ! :D



Rean Landman
The Netherlands

Grattis!! :)




Kom ihåg mig?