Inte redo för höst

Sitter och huttrar med en filt i soffan.. Datorn ligger i knäet och jag deppar. I morse var det typ 6 grader när jag cyklade till stallet, i augusti! Jag är inte redo för höst och vinter någonstans. Jag tyckte nyss att vi stod i stallet och pratade om sommaren, om när vi bara kunde duscha hästarna och släppa ut dom i hagen utan täcken.. 
 
Nu är vi där igen efter en sommar där solen lyst med sin frånvaro. Det blir dags för höst, tjocka täcken och klumpiga jackor. Mössa och vantar plockas fram och plötsigt blir det mörkt reda vid 16 på eftermiddagen. Det går inte att krypa undan sanningen att den jobbigaste tiden att ha häst på börjar nu. Det är på vintern som man förfryser fingrar och tår efter iskalla ridturer i 20 minusgrader. Jag vill inte, inte någonstans. Hade jag varit en vanlig människa, utan häst, hade jag kanske tyckt annorlunda. Visst kan det vara mysigt med levande ljus och lägga sig under en filt i soffan och mysa inomhus. Då gör det ingenting om det blåser iskalla vindar utanför eller om det är mörkt på tidig eftermiddag. Men när man har häst så gör det något. Man är alltid utomhus vare sig man vill eller inte. 
 
Det är inte det att jag skulle vilja vara utan häst på vintern, men jag längtar inte dit. Låt det bara vara lite mera sommar och värme... Suck.
 
N

Åh tänk på mig som inte ens har ridhus :O

Samma här, svinkallt imorse. Nu var ju inte jag uppe vid den tiden att det var 6 grader ute, men när jag vaknade vid 9-9:30 var det bara 12 grader :(
Brrrr!

Exakt vad jag tänker. På vintern önskar man sig en annan hobby. När det är mörkt när man släpper ut och lika mörkt vid insläpp. Sedan ska man uppbåda kraft och lust att rida också.
Bara att bita ihop och räkna dagar och nätter till ljuset igen.

Du har ju ett fint ridhus att vara i! Tänk på oss stackarer som får rida utomhus hela vintern.... :/ Jag HATAR vinter!!!! :(




Kom ihåg mig?