Premiärtur på kandar i ridhuset

Ja idag var det dags! Några dagars luffande i skogen på kandar (utan problem) gjorde att jag ville pröva vingarna i ridhuset. Ingen helpassande sadel innebar lättridning och jogging vilket var perfekt för kandarpremiär. 
 
Började med att korta upp bridongen så att den var som en vanlig tygel. Lät stången hänga helt och skrittade omkring. Efter ett tag kortade jag upp stången lite, lite - bara så att den inte skulle slå i munnen när jag började trava. Joggade omkring på en extremt het Danny och eftersom jag ville ta så lite som möjligt i munnen på honom nu i början med kandar så var det svårt att bromsa haha.. Lät honom trava av sig den värsta energin innan jag började galoppera och sedan red jag ett kort galoppjobb med lite samlingsjobb och några byten som blev helt OK. Det var faktiskt lite konstig känsla även om jag ridit mycket på kandar innan. Danny hade helt sluten mun men "skramlade" kite med betten under ridpasset. Han är ju inte van :) 
 
Dagens outfit! Kandaret, Escos sadel.. Vitt schabrak och vita benskydd + boots.
 



Kom ihåg mig?