Sorgligt..

En underbar sommar är på väg att ta slut.. Som ni kanske kommer ihåg så flyttade Esco in på Falu RK i våras då vi fick möjlighet att hyra en box i andrahand när en tjej var borta under sommaren. Allting har fungerat så bra, jag har haft hästarna på samma ställe och även om det har varit pyssligt att få ihop jobb/stall så har det gått bra.
 
Nu har avtalet gått ut och boxen som Esco har stått i är ej längre ledig. Eftersom det är proppfullt i alla andra boxar finns det ingen plats kvar för Esco och även om han tillfälligt fått flytta in i sjukstallet ett tag så måste han tillbaka till Källvikens Gård igen. För varken mig eller Petra (Escos ägare) är det någon hållbar lösning just nu.. Jag får jättesvårt att få ihop vardagen med hästarna på olika stall och Petra har inte tiden för en häst nu med två små barn.
 
Därför är det beslutat att försöka hitta en helfodervärd till Esco i ungefär ett år. Någon som vill få chansen att ha en fantastiskt fin PRE och utvecklas med honom. Petra ser gärna att han hamnar någonstans i närheten av Dalarna (ex. Gävle, Stockholm) så att det går att följa honom, och det är viktigt att det är någon lite duktigare ryttare som kan förvalta honom väl. 
 
Esco är alltså en PRE-hingst f. 1997 och 158 cm hög. Snäll i all hantering och ett hjärta av guld! En häst man har otroligt roligt med i alla situationer. Tävlad MSVC:2 med placering och resultat över 72% i LA.
 
Vill ni prata med Petra så kan ni skicka ett mail till [email protected] eller ringa henne på 070-656 98 30
 

nej, vad tråkigt att du inte kan fortsätta med honom.
ska du bara ha danny nu, inte aktuellt med någon annan häst?

Eva

Tråkigt att det inte kan lösa sig med stallplats , men snälla Frida kan du inte visa hur man gör holländsk flätning ska snart ut på min första tävling vill ju vara fin då .

Neeej vad tråkigt, ni som är så fina tillsammans!

Tråkigt att höra :( Hoppas Petra hittar någon tjej som är lika duktig som du med honom! :)

Nej vad tråkigt :(
Hade varit ruskigt sugen på honom om det inte vore så att jag bodde på helt fel ställe och inte har något ridhus så har svårt att hålla igång, men vilken chans det hade varit!

Väldigt tråkigt. Det har varit ett sant nöje att få följa en raskumpan som haft vettiga dressyrambitioner!
Önskar både Petra och E all lycka.

jag söker just nu en foderhäst, men bor i norrland...

Oj vad sugen jag blir nu bor ju "bara" 10 mil från er :)




Kom ihåg mig?