Svar på this or that

Ökad trav-Samlad trav(piaff)
Danny-Esco (dum fråga, klart jag inte väljer mellan hästarna)
Uvex-GPA
Pikeur-hv polo
Lackat-matt
Rundsytt-Platt
Mässing/silver
Brun häst-Svart häst
Skimmel-fux
Skäck-isabell
Bläs-stjärn
Briar-Don Charly
Totilas-Parsival
Scandic-Santana
Premie pengar-"Premie pryl"
 
Lackade stövlar/Olackade stövlar
Skimmel/Brun
Blå utrustning till hästen/Röd
Spån/Torv
Valack/Hingst
Sto/Valack
Ifor Williams/Thule
Ume/Boj
Hösilage/Ensilage/hö
Ridhus/Ridbana
Spilta/Box
Dressyr/Hoppning
Fälltävlan/Hoppning
Rolf-Göran Bengtsson/Daniel Zetterman
Edward Gal/Matthias Rath
Benlindor/benskydd
islandshäst/nordsvensk
halvblod/kallblod
amerikansk miniatyrhäst/shetlandsponny
hästagility/Natural horsemanship
Schabrak/Vojlock
Kandar/dressyrträns
stort stall/litet stall
 
Ponnytävlingar/hästtävlingar
Nellieberntsson.se/linnolsson.se
Dressyrmupparna.se/nellieberntsson
Tradera/blocket
B-ponny/c-ponny
Jarno/Extrem
Remont/achen
 
Fux/Svettfux
apelkastad skimmel/ avblekbar skimmel(vit)
Brun/mörkbrun
Svart/Fux
Skimmel/svart
Fux/skimmel
Vita tecken/inga tecken
Mycket man o svans/lite man och svans
Het häst lat häst
Engelsk dressyr/Akademisk ridkonst
Tränsbett/stångbett
Samlad häst/häst i ökning
Bocka/stegra
Rykta/putsa
Mocka/packa höpåsar
Brunt läder/svart läder
Skäck/tigrerad
Unghäst/äldrehäst
Outbildad häst/välskolad häst

Kan du motivera varför du väljer stegra över bocka? Själv tycker jag inte att det finns något obehagligare än hästar som stegrar så tyckte det var ett intressant val :D

Svar: Därför att jag känner att risken att jag ramlar av är större om hästen bockar. Så länge hästen inte slår över så tycker jag inte att det är obehagligt om den stegrar.
Frida Hallgren

kul du valde minnas två pärlor :)!

T

Skulle vara roligt och höra varför NH istället för hästagility.......

Varför natutal horsemanship före hästagility? Det vill jag väldigt gärna att du förklarar.

Svar: Haha ingen aning? Pysslar inte med något och vet knappt vad det innebär. Har dock sett några vackra filmer på youtube om horsemanship så det fick avgöra
Frida Hallgren

Jag håller med dig i det mesta :)




Kom ihåg mig?