Varför red jag ut..

Ja just nu undrar jag varför i hela friden jag valde att rida ut på Esco igår. Vi har haft en jättefin känsla hela veckan, så bestämmer jag mig för att rida ut igår och idag gick det verkligen uselt i ridhuset. Stark, stretig och inte loss för fem öre i varken skolor eller galoppen. Åhh.....
 
Red ganska länge då jag kände att jag var tvungen att sluta "bra". Dessutom har vi inte tävlingsstart förrän sent imorgon eftermiddag och därför valde jag att rida på och ta igenom problemem idag. Red massor av lösgjörande arbete och fokus på att hitta en lugn takt istället för att han bara ska vifta snabbt med frambenen. Det lyckades ganska bra i traven men i galoppen blev dom stora, lugna sprången jag önskade mest små och springiga. Jaja, sista fem minutrarna kändes han helt OK och då avslutade vi. Eventuellt kommer jag att jogga honom en stund i morgon bitti... 
 
Äsch, Esco är säkert superfin imorgon! Nu har vi ridit igenom problemen idag och om inte annat har vi faktiskt en klass på söndagen att prestera i om det går åt skogen imorgon. 
 
Eller så gör jag ett hästbyte imorgon? (skämt åsido) för Danny gick väldigt bra istället. Massor av tryck och jämn i handen. Gjorde två superbyten klockrent på hjälpen. Enda minuset han får idag är att han blev lite "slow" i traven. Istället för luftiga kvicka steg blev han lite lång och långsam i stegen istället. 
 

Din bloggdesign ser helgalen ut. Eller är det kanske bara på min dator? Jag vet inte, pillar du i kodmallen?
Såhär ser den ut på inläggssidan för mig:
http://cdn.publishdev.se/cdn/7/3028342/images/2012/735901_50365927e087c3192b0020a6.png

Superbra blogg förresten! Kram

Svar: Det är blogg.se som strular... har varit och och sett att alla mina bloggvänner som använder samma har problem :/
Frida Hallgren

Och nu blev den normal igen.. haha, konstigt, det kanske var min dator då? ;-)

Jaha..trist! nu såg jag att jag också har en konstig blogg.
Det rättar nog till sig snart! :-)

Hej! Jag har ett önskemål om ett åsiktsinlägg, ett ganska känsligt ämne tror jag bland många, ryttarens vikt. Hur mycket tycker du att man får väga på en häst som kanske är 175 i mankhöjd, en vuxen musklad häst såklart. Sen tycker du att ridskolor ska ha maxvikter och isåfall vilken? Skriv gärna allt du tänker om övervikt mm hos ryttare :)




Kom ihåg mig?