Bra träning

Danny kändes fin och koncentrerad! Vi fick jobba mycket samlingsjobb i traven och han har nästan börjat förstå det här med kadens. Luftig, lugn och lite svävig! Han gör mig lika stolt varje dag - så lättlärd. Dagens enda minus är att han blev lite stark och öppen i formen, men det jobbar vi på varje pass. Ibland får jag lägga ner honom och rida en rund (låg) form några varv - för att sedan plocka upp honom igen. Då brukar han vara lite rundare i formen! Även galoppen kändes bra och vi tog lite förvänd som blev rund och fin - däremot blev dom enkla bytena inte lika bra. Dock inga ofrivilliga byten idag :) 
 
På tal om bytena så har vi lagt dom på hyllan fram till lördag. Då rider vi årets sista tävling och efter det är det verkligen tillbaks i bytesverkstaden. Då ska vi ta tag i det på riktigt!
 
Danny blev även bestämd som "provhäst" till stallkompisen Sofia. Hon har lite svårt att hitta känslan på sin egen dressyrhäst i dagsläget och Marika (gemensam tränare) tyckte att hon behövde låna en häst som går lite mer av sig själv, så hon får känna på "sittläge" och bara åka lite på en häst som går framåt med full motor. Jag tyckte att Danny var perfekt för det, så nu får vi se om hon vill sitta upp haha! Jag är egentligen inte den som lånar ut mina hästar till höger och vänster och oftast är det bara jag och mina tränare som rider - men Sofia är duktig, så där är jag inte ett dugg bekymrad.
 
Provade förresten den nya outfiten idag! Cremefärgade lindor och schabrak med dom bruna bootsen, blev verkligen superfint - även om det, som någon läsare sa, är ett helt får på varje boots ;) Ludd! 
 
Ida

Han passade super bra i den färgen :}

Supersnyggt!!

Färgen ser mer vaniljgul ut på min dator. Men snyggt var det ändå! ;)

Svar: Hm, du har helt rätt! Vaniljgul beskriver färgen väl!
Frida Hallgren

Jättesnygg outfit! :)

E

Vanilj är mig veterligen svart :P

"E" googla på vaniljgul (bilder), det är ett känt uttryck :)

E

Jo jag vet, men jag tycker ändå att uttrycket är dumt, just eftersom vaniljstången är svart.

Nää så fin han blev! Har samma lindor som dig men inte hunnit prova, men det lär jag göra till våren.

Härligt fårfluff på bootsen :) Ju mer fluff desto bättre!




Kom ihåg mig?