Magisk

Danny vilade som sagt igår så idag körde vi det sista "riktiga" ridpasset innan lördagens tävling. Jag brukar visserligen alltid rida dagen innan, men då blir det mer jogging/bra känsla - inte så mycket rörelser. Idag red vi program och trimmade ordentligt! Lite för seg i bakbenen från början så när jag skulle rida igenom programmet valde jag att ta ett spö i handen för att få en bra känsla och kunna peta till honom om det blir för slappt. Han susade genom programmet! Superfina öppnor, bra galopp och härliga travlängningar. 
 
När jag hade ridit igenom programmet lade jag ifrån mig spöet och red igenom rörelserna mer "för sig själv". Red igenom serpentinbågen i galoppen flera gånger då vi har svårt för dom enkla bytena som går direkt från förvänd (se MSVC:2). Idag gjorde han dock en del enkla byten riktigt bra! Samlade ihop sig ordentligt och sedan en fin övergång. Avslutade med att hålla lite extra i stången och verkligen sätta honom i en tävlingsform. Hög i nacken, nosen på plats och så drev jag fram så mycket power jag kunde. Herre vilken känsla!!! Bästa Danny, om du travar sådär på lördag då blir det enormt bra.
 
Therese tog en dagens outfit efter ridpasset (så vi är lite smutsiga). Chokladbrunt set från Schockemöhle och dom bruna bootsen som är i exakt samma nyans. Så bryter vi av med mina orangebruna stövlar - dösnyggt om jag får säga det själv haha!
 

Han vill ju ha luddisar bak också :)

Ni ser alltid så prydliga ut :-)

Snygga stövlar! vart har du köpt dem, pris? Kul med trim inför tävling. Själv lallar jag på med min 4åriga p.r.e, haha :)

Svar: Tack! Det är ett par Königs Grandgester med 8 cm båge. Dom kostade 8500 kr.
Frida Hallgren

Härligt!

Åh fina!:) underbart med träning som går bra!!




Kom ihåg mig?