Möjligt missbruk av klippmaskin...

Eftersom Dannys ben såg ut som en lång schäferpäls med långa fanor hängandes på insidan av frambenen (OK, liten överdrift men) bestämde jag mig för att det inte var ett dugligt skick att tävla i. Försökte klippa lite med saxen men det blev verkligen inte snyggt haha! Då kom jag på att klippmaskinen fortfarande bodde i stallet och fick en "aha!" idé.
 
Nu har jag kapat lite päls! Tog försiktigt och rakade inte enda in, utan bara dom strån som stack ut. Insidan av benen (speciellt på insidan av framknäna) och hovskägget rök. Proffsigt, snyggt och smidigt. Stallkompisarna muttrade något om "missbruk av klippmaskin" och jag smilade tillbaka ;)
 
Hur värt är det inte att ha en egen klippmaskin! 
 
Fast sommarpälsen saknar vi såklart...
 

hu, jag får nog klippa tanten igen -klippte henne i söndags men hon var så jäkla långhårig (och skitig) att maskinen nästan la av = väldigt fult klippt, hon blev jättefläckig >< får köra ett varv till så fort pälsen vuxit ut lite igen.

Snygg häst :D

Jag saknar med sommarpälsen, helst när man har ponny med jättemycket (fast lite för att vara ponny...) vinterpäls!

Jag passar mig för att klippa runt leder. Vill att de håller sig varma där.

Svar: Ha ha jag klipper hela benen i vanliga fall så.
Frida Hallgren




Kom ihåg mig?