Mörk promenad

Måste ge en liten guldstjärna till Danny för att han är så otroligt snäll att gå ut och gå med! Hur het och busig han än är ridningen så är han alltid snäll att hantera från marken. Eller ja, allt är relativt men han brukar gå bredvid mig och blåsa lite, tar ett skutt åt sidan på sin höjd om han blir rädd. Det går dock alltid att tala honom till rätta och säga att "nu går du ordentligt!!". Med Klas kunde det bli situationer där han eldade upp sig så mycket att jag kände att nu tappar jag honom - det händer aldrig med Danny. Han går liksom att säga till och är väldigt mottaglig för vad matte säger. Duktig!
 
Med anledningen ovan bestämde jag mig för att ta Danny på en promenad nu på kvällen. Satte på ledtränset och reflexländtäcket. Det blir även dagens tips! Som ni ser på (den mörka) bilden nedan knäpper jag skrittäcket som om det vore ett täcke. Kardborren i bogen och så lägger jag det längs ryggen. Ser lite roligt ut, ungefär som att jag har satt på ett för litet täcke - men han syns väldigt bra! Dessutom ligger det still en hel promenad och det är smidigt att bara slänga över stalltäcket. Vi gick ut i skogen och sedan en stund längt sjön och till sist ut på cykelvägen som går precis bredvid bilvägen. Inga problem. Snäll!
 
 

Jag brukar också göra så men en gång var hästen min mest högt och lågt så täcket mest flög runt som en mantel. Efter det brukar jag ha en täckesgjord runt ;)

det är så mysigt med promenader, och viktigt att det fungerar bra :)




Kom ihåg mig?