Hästschampon - vilka är bra?

Har efter många år som dressyrryttare provat det mesta i hästchampoväg - vissa bra, vissa sämre. Tänkte dela med mig av mina åsiker av vilka märken som är bäst.

Jag anser att ett schampo som känns krämigt och lite tjockare räcker längre! De schampon som är tunna i konsistensen är sällan speciellt dryga utan man får använda mycket för att få upp skumm och lödder.

1. Det bästa schampot du kan använda till din häst - Absorbine Superpoo



Ett suveränt schampo med krämig konsistens. Ger en skinande ren häst och är väldigt drygt! Flaskan är 946 ml och det räcker länge. Kostar ca 150 kr. Kombinerar man detta med pälsglansen av samma märke får man ett outstanding resultat.

2.  Ett prisvänt, suveränt alternativ till "lyxschampo" - Ekol Hästschampo


 



Ekol hästschampo kostar ca 50 kr för 1000 ml. Det är alltså otroligt billigt! Jag tycker att schampot är väldigt prisvärt. Hästen blir skinande ren, blank och resultatet håller länge - dock är schampot inte lika drygt som Absorbineslyxschampo.

 

 

Roligt med sånna här inlägg tycker jag!

Keep up the good work :)

/Hälsningar från Hälsingland

Bästa schampot :) till svansen har jag anv barnschampo+balsam. Blir den supermjuk :)

bra inlägg, tack för tipset!

Jag brukar använda mej av grönsopa till hästarna:)

Absorbine är absolut bästa schampot! Älskar även deras pälsglans och hovlack! Har du testat deras nya schampo? Ett kombinerat schampo och balsam till hästen tydligen. Tror jag ska testa det när min flaska är slut. Älskar doften också.

Härlig blogg :)!!

det bästa schampoot ja någonsin provat är k9, med aloevera k9horse.com gå in å kika vettja ;)

Hej,
Du skriver att Absorbine Superpoo kostar 150 kr. Var köper du schampot någonstans? Hööks säljer det för 199 kr.

Tacksam för svar:)

Filippa


Svar: Jag har köpt det på vårat CityGross hehe :)
Frida Hallgren

Kan varmt rekommendera detta schampo från K9 http://www.mybenji.se/produkt/aloe-vera-shampoo-2/
Finns även balsamspray och pälsglans som är helt suveränt.
http://www.mybenji.se/produkt/aloe-vera-mirra-shine/




Kom ihåg mig?