Magic Brush?

Alla pratar om Magic Brush, alla har redan Magic Brush. Alla utom jag! Har inte fallit för denna trend ännu.

Kände på en kompis borstar och tyckte mest att det var vasst och hårt - men det verkar vara många som gillar och ger borstarna ett bra resultat är jag naturligtvis villig att ge dom en chans.

Jag efterlyser nu alla era erfarenheter av dessa borstar! Vad tycker ni? Blir det bättre resultat än med vanliga ryktborstar?

Har några tjejer i stallet som var SÅÅÅ sålda på dessa när de köpte dem (för ca ett år sedan tror jag...?) och de tyckte att jag absolut var tvungen att också köpa dem..! De gjorde jag inte, jag såg inget behov. Det har alltid fungerat bra med gummiskrapa o piggborste tycker jag. Nu använder de inte alls sina "fanstastiska" Magic Brush längre, för de var nog inte så bra ändå... ;) De är svåra att hålla rena o när de inte är rena så funkar de dåligt. Diss från mig alltså! :)

Tja! vi använder dessa borstar rätt mycket, tycker de är jättebra på torkad lera i pälsen och nu när vinterpälsen börjar lossna är de jättebra. jag spolar ren dem med hett vatten och jag tycker att det fungerar bra. men jag byter inte ut nån annan borste, utan har dem som kompliment

Jag använder dom. Alltså dom är ju inte magiska.. Men dom tar bort fällande päls väldigt bra, och jag tycker hästarna blir väldigt blank av dom. Så jag tycker om dom :-)

De är magiska på leriga ben och väldigt bra när hästen fäller min häst tycker den är jätteskönt att bli klias med också så jag tycker om de :)

Magiska är de inte, men till lera och kiss/bajsfläckar är de ypperliga! sen att hästarna verkligen njuter när jag borstar är ett stort plus från min sida.

skulle väl inte säga att de funkar "bättre" än andra borstar men de tar lera och päls bra, och min häst tycker att det är super om man river med en sån borste uppe på halsen eller mellan öronen. Han är klippt men reagerar inte alls negativt på "vassheten" -tvärtom ;)

Säger exakt som de föregående skribenterna.



Var rätt så skeptisk innan jag själv köpte borstarna men har nog inte hört talas om någon som har dom och tycker de är dåliga- tvärtom.

Jättenöjd med mina, alla mina 3 hästar älskar dom. Allra bäst funkar dom på skimmeln.

Skulle döö utan mina! hahaha älskar dom och båda mina hästar älskar att bli borstade med dom :)

använder dom inte vintertid, men sommartid använder jag typ ingen annan borste. Du vet när hästarna är sandiga och man borstar i en timme och dom är lika skitiga ändå? magic brush går på djupet och dom är rena på nolltid! suveräna på ben och lera också. Hästarna älskar dom!

världens bästa!!!!

Jag gillar dem väldigt mycket. Funkar kanon på lera och nu vid fällning. Gör lätt rent dem med hjälp av en liten karda för kaniner eller marsvin. (Ett annat tips är att göra rent kardborrbanden på lindor och benskydd med hjälp av kardan.:-)

Li

Jag har inte köpt dom själv, men använt ett flertal gånger på andras hästar. Tycker som du att dom är hårda och vassa, och jag ser inte någon funktion i dom som jag inte redan har i min ryktlåda. Till lera tar jag gummiskrapan och till putsning föredrar jag mjuka borstar.

Ida

De är onödigt dyra (de kan inte kosta så mkt att tillverka...) men jag tycker att de funkar jättebra. Min ena häst är för känslig för piggborste men dessa funkar bra. De tar bort lera, barjs och kissfläckar precis lika bra som piggborste, men de får med sig ganska mkt stöv upp från huden, mer än med piggborste. Den känns mer "stimulerande" än piggborsten. Dock tycker jag inte det är så stor skillnad mellan de tre "olika", så är ni fler (3) som vill prova så köp tillsammans.

Gillar dem inte alls faktisk, tycker inte de var bra till varken päls eller fläckar... Möjligt att de funkar på lera, men det är mina så sällan. Dock var de jättebra på min långhåriga katt. :p

Precis som någon skrev fungerar den jättebra på skimmlar / skäckar. I övrigt har jag ingen större erfarenhet men vet flera som haft sin ca 1 år och är sålda !

yeah ! i have them to, i find them really good !



'love

Rean Landman

Holland.

Testade en lite snabbt idag i stallet, den var jättebra! Tog bort det lätt och enkelt, ska nog köpa mig ett paket själv!

Perfekta att använda vid lera och sådant man inte vill smutsa ner sina "fina" borstar med :D




Kom ihåg mig?