Aldrig mer få tävla eller aldrig mer få sköta om hästen i stallet?

Läste ett inlägg i kategorin "This or That" på Dressyrmupparna för någon dag sedan. En av mupparna kryssade i att hon hellre tävlade än skötte hästen, och folk blev hemskt upprörda. Det visade sig sedan att hon hade kryssat fel och folk blev glada igen.

Detta satte dock igång tankarna hos mig själv - om jag verkligen var tvungen att välja, och aldrig mer göra det ena eller det andra, vad hade jag valt? 
Jo jag hade valt att aldrig mer sköta om hästen i stallet. För att tävling är mitt liv, jag älskar det och det är en stor del i varför jag håller på med hästar. Jag är aldrig så lycklig som när jag ska tävla! Nu förutsätter jag självklart att hästen sköts om av någon annan i detta påstående och tas hand om precis lika bra som vanligt trots att jag inte är där. Vi antar alltså att för hästens skull spelar det ingen roll vad jag väljer.  

Jag älskar att pyssla i stallet, att rykta, fläta och mysa med hästarna - det är som balsam för själen. Men väger man det mot att aldrig mer få tävla, det skulle inte gå. Hela mig andas tävlingsmänniska. Dock skulle jag aldrig välja tävlandet framför hästens välmående, så skulle det krävas att jag lade ner allt som hade med tävlandet att göra för att hästen skulle må som bäst - självklart går hästen i första hand!

Jag och Klas efter vinst i LA:4:


Jag hade nog själv valt att aldrig tävla mer men tycker inte att tävling är så roligt, blir mest nervös :P Men kan förstå vad du menar :)

Måste nog hålla med dig här.



Aldrig mer tävla hade jag nog inte fixat tror jag.. Hade jag inte haft tävlingarna att se fram emot så tror jag inte att jag hade velat hålla på med hästar.. Är sån jävla tävlingsmänniska!

Är tränset lackat eller bara putsat?




Kom ihåg mig?