Alive

Min nuvarande dressyrhäst heter Alive, men det är ett namn som sällan används. Till vardags går han under namnet "Danny" och det är även det namnet jag skriver i bloggen. 
 
Danny är född 2006 och är ungefär 168 cm hög. Han är e. Blue Hors Romanov - Flamingo och med andra ord en dansk häst. Jag köpte honom av danskan Alice Lindholm och det var även hon som hade fött upp honom, dock förmedlades han av Kristina Tägtström från Strömsholm. Danny är en sporthäst som är väldigt lätt i typen. Långa ben och inte så mycket "massa". Rör sig lätt och ledigt och har inga svårigheter för samling.
 
Jag köpte honom i februari 2012 och då hade han alltså precis fyllt 6 år. En rätt grön häst som aldrig var tävlad och utbildad ungefär LB-LA. Då var det inte många som trodde att han skulle bli någon stjärna vid första anblicken, men för mig var han en oslipad diamant. Sedan dess har han utvecklat sig enormt och både mognat och utvecklat styrka.
 
I dagsläget har han tävlat MSVB med vinster och placeringar upp till 70%, tränar för att debutera MSVA under 2014.
 

Himla fint blev det med den nya designen! ;) Måste bara fråga, vart har du köpt schabraket som du har på bilden här uppe på Danny? Det bruna, vilken modell å så e det? ;) är det så rödbrun glänsande i verkligheten me?

Hej Frida
Såg på din hemsida att du beställt en Childericsadel, jag skulle gärna vilja ha tel och mailadress till henne då jag inte får tag i Ellen.

Mvh Katarina

Svar: Hej! Skicka ett mail till mig så får du kontaktuppgifter till Ellen. [email protected]
Frida Hallgren

Hej Frida!
Avgudar ditt kandar, helt otroligt fint. Vad är det för märke på det? :)

Hej Frida! Jag har några frågor angående lindor.
Forskning visar att linor inte hjälper hästen alls eller ger inget stöd (som vissa tror)
Vad säger du om att Linda hästens ben? Och varför gör du det? Använder du alltid paddar? Om inte varför har du inte paddar?
Jag lindar bara på vintern och när jag vill vara fin, då använder jag paddar och fleec-lindor (på vintern) och elastiska lindor (på sommaren med paddar)
Tacksam för svar!
Kramis från lilla mig!

Åh vad fin! Är hästarna efter Ramanov dyra? Och vad tycker du om att köpa ung storhäst som första storhäst? =)

Jag känner verkligen igen Danny, tror att jag kanske har plåtat honom under en dressyrtävling någon gång. Har ni tävlat något vid Botkyrka ridsällskap eller Djurgårdens ridklubb/ridskola något? ^^

Han är så galet fin!

Jättefin häst verkligen!

Dags att uppdatera presentationen? ;) Nu har ni ju flera placeringar i MsvB :D




Kom ihåg mig?