Provat sadlar + ridning av Danny och Esco

Började som sagt dagen med att prova ett par sadlar på Danny. Fick hem en Amerigo Classic som tyvärr var för svängd och lättade baktill. Den var även lite för vid och lade sig i framvikt. I övrigt var den ganska bra.
Bild på Classic'en när den ligger på Danny:



Sedan lånade jag en Amerigo Close Contact, vilket är samma sadel som jag redan har, men denna var betydligt vidare i bommen. Tyvärr gick inte det heller, den ligger fortfarande i bakvikt och Danny är alldeles för hög fram för att den ska kunna lägga sig i ett bra läge.
Bild på Amerigo CC när den ligger på Danny:



Så nu står vi på noll igen, suck! Hoppas kunna prova en annan modell snart, ska prata med Maria på ridin (amerigo) imorgon igen..

Danny gick inte så mycket rent ridmässigt idag då jag mest ville känna på sadlarna, så vi styrde mest runt i ridhuset i lite olika gångarter. Pysslade även på lite i stallet, smörjde träns med Sofia och ryktade Danny lite extra på kvällen. Imorgon ska vi premiära för tränaren (dock har hon redan sett honom ridas). Blir 5'e gången jag rider honom i morgon!

På eftermiddagen var jag även på Källviken och red Escritor i ridhuset där. Han var helt makalöst fin! Lite stark i galoppen, men ett sug i traven som vi har letat efter länge. Han bara gick, och gick, och gick! Duktiga duktiga Esco!


Hej Frida och tack för kommentaren! Kommer man att få se någon film på Danny snart? :)

har du provat med kilpadd bak till din sadel som tippar bakåt?

Hej!

Vilken rolig blogg du har och fina hästar med :)

Har ni någon ide på bomvidd? Jag har en classic till salu men Classicen kanske var helt fel?

/Issa




Kom ihåg mig?