Vem är Frida Hallgren? (personligt)

Många efterfrågade lite mer personligt i bloggen. Vem jag är, hur jag är som person och mer sådant. Jag tänker därför i det här inlägget skriva en liten (eller lång) rad om mig själv. Hoppas ni "lär känna mig" lite bättre och ni är välkomna att skriva kommentarer med frågor om det är något ni undrar över! Svarar på dessa i ett separat inlägg.
 
Jag är född i april 1992 och är alltså 20 år gammal. Min längd är ynka 163-164 cm vilket gör att jag utan problem kan rida ponnyer men det blir desto svårare när hästarna kryper över 170 cm. Jag är född i Falun där jag har bott hela mitt liv förrutom en lite förvirrad period på 3 månader i Höör i Skåne. På gymnasiet gick jag ett idrottsprogram med en blandad klass (allt från hockeykillar till cykeltjejer) där jag trivdes väldigt bra. Vi festade mycket, drällde runt och härjade. En kul tid i mitt liv! På många vis saknar jag att gå i en klass, att slänga på sig snygga kläder och umgås med mycket människor som det blir naturligt när man går på en stor skola. Numera blir det nästan bara stall, jobb och lite fritid. Man tappar lite av det sociala men jag känner att jag har hunnit med så mycket de senaste åren att det nästan är skönt att "bara vara" ett tag.
 
Just nu arbetar jag alltså som omsorgsassistent på ett LSS-boende. Där trivs jag väldigt bra och lär mig massor! Känner att jag absolut skulle kunna tänka mig att vidareutbilda mig inom denna genre. Tycker om att arbeta med människor och det är en frihet att kunna jobba långa pass (dag+natt) för att sedan vara ledig mycket. Sen tar det givetvis en del på en att arbeta med människor som mår psykiskt dåligt, men man förstår desto mer hur bra man själv har det. Jag har även bestämt mig för att utbilda mig till dressyrdomare vilket jag kommer att göra så snart jag har uppnått åldersgränsen (25 år). 
 
Jag har ridit hela mitt liv och har aldrig tagit en paus från hästarna. Började på ridskola och fick första hästen vid 14 års ålder. Från 14 år till mina nuvarande 20 år har jag haft 7 hästar (Herkules, Cashmir, Fidolina, Klas, Norma, Danny, Esco). Ungefär när jag sålde Cashmir bestämde vi oss för att köpa en renodlad dressyrponny och då började jag satsa på dressyren. Jag har alltid tyckt om att hoppa men lockats till den fåfänga dressyrvärlden. Knoppa, borsta, pusta stövlarna skinande rena - det är min natur. Jag älskar allt glitter och pyssel. 
 
Som person är jag oftast glad och trevlig mot alla. Har nära till skratt och är inte svår att prata med. Har inga problem att prata inför folk och tar gärna kontakt med "okända" personer som jag inte känner. Dock vet jag att många kan uppfatta mig som ganska "vass" i vissa lägen. Jag är inte den som är sen till att säga till folk, styra och ställa. Håller jag inte med om någonting så säger jag det och argumenterar länge och väl för min åsikt. Denna egenskap gör både gott och ont, det kan både reda upp saker och göra dom värre. Jag är även medveten om att jag kan favorisera lite och vara väldigt glad och trevlig mot dom jag tycker om, och mindre trevlig mot människor som jag inte tycker "förtjänar det". Det låter förmodligen hemskt men nu är jag brutalt ärlig. Överlag är jag dock världens snällaste och är inte den som drar mig för att hjälpa till, oavsett om det handlar om att mocka åt kompisar som är bortresta eller köra någon hem från krogen en sen natt. Alla egenskaper jag har är inte perfekta, men det viktigaste tror jag är att man har kännedom om hur man själv är som person och att man sedan jobbar med detta. Vänder det negativa till positivt och accepterar att alla är olika och har olika åsikter.
 
Nu vet ni lite mer om mig. Om det ändå är något ni funderar på något, kanske om min familj? Hur jag skötte skolan? Eller vad som helst annat som rör mig. Skriv en fråga så svarar jag på den senare! Vore även roligt att veta om ni tycker att bloggen speglar min personlighet eller om ni hade uppfattat mig på något annat sätt.
 
Ungefär ett år sedan, jag har också varit en uppmärksamhetssökande, lite omogen tjej på gymnasiet. Det känns längesedan och det är otroligt hur mycket jag har "växt" som person sedan jag slungades ut i vuxenvärlden. 
 
 

Har du någon pojkvän? :)

du skriver ungefär som jag tänker att du är, ganska rak och samtidigt klok typ :P

är det ditt äkta hår? kan du visa en bild hur du ser ut då du går på fest:D

Svar: Va kul att höra från dig! Ja det ska bli riktigt spännande faktiskt (:

Kul läsning!

Kan du inte skriva lite mer om tiden hos Rasmus i charlotte? Vilka höstar du fick rida, och vilka människor du lärde känna osv! Typ även hur människorna dör var, vilka som ingick i deras familj liksom ;)

Jag blir sjukt nyfiken på vad du gjorde i Höör, jag kommer därifrån! :D

hahah, åh höör. En mindre fin småstad om du frågar mig!




Kom ihåg mig?