Sport PRE'er

Har kikat runt lite på youtube och faktiskt funnit några lite sportigare PRE'er. Visst finns det mycket att önska av dessa hästar - men jag skulle ändå inte ha något emot att min mamma (!) köpte en sådan här så kunde jag rida lite på den också haha..

Nu ska inte min mamma ha någon häst just nu - men jag tror att en PRE skulle passa henne jättebra. 

Sportig!!!



De där är ju för sportiga, de ser ju knappt ut som PRE'er vilket gör mig lite förvirrad eftersom det faktiskt står Andalusian i klippet så är tveksam till om de verkligen är PRE'er?

Oftast så är det så att de sportigare modellerna, som min herre, baseras på Chartusian blod, medan barock-modellerna som är urtypiska och kralligare är utav Escalera-stammen. Prislappen är ju tyvärr lika saftig oavsett vilken modell på dem man vill ha haha!

IDA

Zandra - De står att de har både pre och andalusier stuteri :) eller så kanske de korsar ;)




Kom ihåg mig?