Repetition för Danny

Bestämde mig för att Danny fick gå i ridhuset en gång till och repetera lite efter gårdagens Marikaträning.

Började med galopp och han kändes ganka "yvig" och inte helt rund i sprången. Tog då ett spö i handen och hjälpte honom att kvicka till sig lite. Det var hemskt längesedan jag hade spö i handen när jag red Danny så han blev väldigt het och slog nästan knut på sig själv.

Tänk så fort de "vänjer av" sig vid spöet. När han kom var han riden så gott som dagligen med spö och då hände egentligen ingenting när man duttade till bak på rumpan. Nu rycker han åt sig bakbenen.

I eftermiddag ska jag in till stan och göra lite ärenden och sedan vidare till Esco. Han ska förmodligen ridas ut en liten sväng om vädret tillåter!

mia

åh vilket mysigt täcke!

älskar täcket! vart har du köpt det? :)




Kom ihåg mig?