Utvärdering tävlingsplats: Svärdsjö Ridklubb

Har fått önskemål tidigare om att göra utvärderingar av tävlingsplatser, så tänkte att då börjar jag med Svärdsjö Ridklubb där jag var och tävlade igår!

Parkering: Ganska liten och alla kunde inte stå parkerade på samma ställe. Dock nära till både framridning och ridhus man tävlade i, så helt OK.

Framridning: Det var framridning utomhus, vilket också framgick i ryttarmeddelandet. Med den årstiden vi har nu innebär detta glashal is vilket inte arrangörerna kan hjälpa. Dock gott om plats och det kändes aldrig trångt. Kanske berodde på att alla bara skrittade haha..

Tävlingsbana: Jättebra inne på själva tävlingsbanan! Liten collectingring, men man fick plats att rida två stycken med nöd och näppe. Trevligt underlag.

Hederspriser: Mycket bra! Här var det inte frågan om någon ful plastborste eller en hovkrats utan påkostade priser. Jag fick bland annat schampo, hudprodukter, en vacker tavelram, rosett och plakett.

Cafeteria: Låg lite konstigt till med själva serveringen under en trappa. Trångt utrymme att sitta och äta på. Halvroligt utbud, dock otroligt väl lagad "dagens rätt" som fanns att välja på! Stort plus. Tror att man kunde välja på två olika rätter.

Övrigt: Mycket trevliga funktionärer och allt flöt på mycket bra. Otroligt snabba med resultat och bra speaker. Saknade dock att hästarna inte presenterades med stam och ålder. Mycket trivselstämning med tända ljus på toaletterna och rent och snyggt överallt.

Sammanfattat tycker jag att Svärdsjö Ridklubb har välarrangerade tävlingar och att de verkligen gör sitt bästa med den anläggning de har. Jättekul!


Oh vad kul att du gillar min blogg! :)

Har faktiskt följt din blogg ett tag också, väldigt läsvärd!

Ja vad kul, känner faktiskt igen din ponnys namn :)

Precis ! De är exakt såhär jag önskade :)!

Synd Sveden inte har dressyr nu så du kunde få utvärdera oss också ;)!

Hej Frida!

Läste just din utvärdering av Svärdsjö RK:s dressyrtävling.

Tack för dina synpunkter, jag tar dessa med till vår tävlingskommitté och till vår kafeteriagrupp. Bra med en reflektion av tävlande som kommer utifrån. Kul att du tyckte att det mesta vara bra och det som var mindre bra ska vi försöka att tänka på och ändra till kommande tävlingar. Parkeringen är tyvärr ett återkommande problem men vi jobbar på det också.

Välkommen tillbaka.

Hälsningar

Ingalill Persson, ordf Svärdsjö RK




Kom ihåg mig?