Måndag

Rusket är tillbaka och nu har vi 15 grader i luften.. Menmen! Jag red Danny imorse och han fick gå ett pass i ridhuset. Eftersom han vilade igår tyckte han att "livet är en fest!" när jag äntligen kom upp i sadeln igen och han var helt dunderpigg. I galoppen susade vi omkring och om Danny hade fått bestämma hade vi tagit kortsidorna i två stora galoppsprång. Han kändes dock jättefin, om än lite busig. Gjorde ett kast precis i början när jag travade mot porten (som har sett likadan ut alla andra femtioelva gånger vi varit där inne..) och tvärvände och galopperade åt andra hållet "huuuuh läskigt!".

Nu tänke jag åka till Esco och pyssla lite - ridningen sparar jag till ikväll! Glömde visst att lägga upp bilderna på honom igår, men den som väntar på något gott..

Måste bara börja med att tacka för en härlig blogg med härliga bilder och inlägg! :) Som jag förstått det så har Danny mycket energi, kan då rekommendera bananpulver som ger lugnande en häst i vårt stall har det och den har verkligen lugnat sig, den kan piggna till men den kopplar verkligen av och har blivit som en helt ny häst! :) Men jag vet inte hur din häst fungerar eller varför han är så pigg hela tiden, bara något jag tänkte på som jag ville rekommendera! Mvh! Diana

SVAR: Att Danny är pigg och glad ser jag inte som något negativt och vill inte ta bort den energin på något sätt. Han är bara 6 år och har dom inte någon extra gnista då blir det inga ba tävlingashästar av dom :-) Tack! Kram Frid, www.fridahallgren.se




Kom ihåg mig?