Stallflytt

Skrev tidigare att det nog skulle bli en förändring i hästlivet för mig.. Nu är det klart! Kontraktet skrevs på igår och från och med söndag sker detta:

Esco flyttar till Falu RK!!!

För mig blir detta en stor förändring! I 4 månader har jag flängt mellan två olika stall och samtidigt jobbat - ett projekt som har varit svårt att få ihop. Jag har inte skrivit så mycket om hur jobbigt jag faktiskt tycker att det är ibland - för jag tycker att det är så värt det i vilket fall. Men jag kan samtidigt inte förneka hur otroligt skönt det ska bli med hästarna i samma stall! Att kunna dra fram kärran och mocka åt båda på samma gång, packa alla höpåsar i samma veva på höskullen och allt där till. Förstå vilken tidsbesparing haha!

Det är i och för sig en liten "test". Kanske trivs inte Esco, kanske trivs inte Petra. Jag hoppas dock att det går bra och att Esco ska trivas med sin nya boxgranne Danny. Hurra!

Kanske ett inläggs tips..

Nyfiken på vilken stallhyra ni har och vad som ingår? Får man köpa till vissa tjänster?




Kom ihåg mig?