Tecken i pannan?

Stod och pratade lite med Emma i stallet och konstaterade att jag verkligen saknar en häst med fina tecken på huvudet. Nu köper man ju inte hästar efter färg och tecken, men jag kan komma på mig själv med att önska att Danny hade en stor välformad stjärn i pannan samt en ljus pussfläck på mulen. Det är det finaste av allt! Men han har ju ingenting...
 
Tror att anledningen till att jag går runt och drömmer om detta är för att mina tre senaste hästar helt enkelt inte haft ett vitt hårstrå på ansiktet. Fidolina hade visserligen en otroligt vacker färg (gulbrun) och Klas var outstanding eftersom han var kolsvart, helt utan vita tecken. Men Danny då? Han är en vanlig mörkbrun häst, kunde han inte fått lite vitt i ansiktet haha?!
 
Jaja, det spelar ju ingen roll egentligen - men drömma kan man ju få göra!
 
 

samma här, alla mina har haft tecken -fram tills nu... Calle har lite vitt på bakbenen men annars inget. Får kompensera med blingpannband ;) Min lilla tant som kommer hem om en månad har däremot 3 strumpor, fin stjärn OCH pussfläck ^^
Snyggast av alla mina ponnyer/hästar var en connemara jag hade -samma gulbruna som din ("ren" färg utan massa svart i), bred bläs, svarta ben och höga strumpor bak <3

Fördelen med Danny är att du ALDRIG kan få för mycket bling och skryt på tränset/kandaret! För att väga upp att han inte har några tecken liksom ;)

Svar: I och för sig helt sant haha!!
Frida Hallgren

Visst är en perfekt stjärn fint(vår Dancer hade en perfekt). Hans mamma, min fina Gold, hade en pyttestjärn och en liten vit pussfläck på mulen. Fina fuxen har ju en tjusig bläs, inte så dumt det heller. Lille Möller är som din Klas, alldeles kolsvart. Och Racke prickigast av alla och sötast:) Vill väl bara säga att de kommer i alla sorter, men alla är underbara och vackra på sitt sätt.

Jag tycker Danny har enormt mycket utstrålning så han behöver inte några tecken i ansiktet! Det är så himla uttrycksfullt ändå=) Och som någon sa tidigare, bra för dig som gillar att blinga på ;)

Jag är själv intresserad av en treåring som är "vanligt" brun med svarta ben och inte en vit fläck på hela sig. Men det är samma med henne, hon har så mycket karisma och snygg mekanik så det behövs liksom inte =)

Du gillar enfärgat helt enkelt. ;)
Buckskin som Fidolina är ju den vackraste färgen av alla! En sån PRE är min dröm, men de kostar där efter -_-
Det är det lite enfärgade tänket jag tycker är tråkigt med att ha en vit skimmel oxå, men å andra sidan syns han alltid och är i sig väldigt uppseendeväckande så ska väl inte klaga =P
Är mer deprimerad över unghästen som blev både sto och brun när hon tittade ut, och jag gillar inte nått av det haha! Hade hoppats på en klas; hingst och kolsvart som sin pappa, men icke =P

Inte lätt det där ;) Min lilla bruna tjockis har ett litet "S" i pannan och en vit fläck på mulen. Min andra påller är ju helt vit (har dock 3 vita strumpor, stjärn och mulbläs under alltihop). Och min förra häst var också skimmel! Så brist på vitt har inte jag..

Äsh då, han är så tjusig för övrigt att det väger upp!




Kom ihåg mig?