SuperDanny

Wow, wow, wow! Nu MÅSTE vi filma honom igen! Ni är säkert så trötta på mitt tjat om att "han blir bättre hela tiden!" men han blir verkligen det på riktigt haha. Senaste träningarna har varit helt galet bra, idag var det nästan lyckotårar! Kanonfina byten åt båda håll och jag tror allt att varenda ett var klockrent. Från vänster till höger så är det verkligen enkelt, man styr in på diagonalen och han är kolugn för att sedan som en klocka göra ett luftigt byte precis när jag säger "varsågod". Åt andra hållet kan han bli lite ivrig och byter inte med samma gest, men det är utan tvekan rena byten. 
 
Än så länge är dom inte på hjälpen (med skänkel) utan jag går in på diagonalen med honom svagt ställd åt det håll han galopperar åt. Med halvhalter säger jag "vänta, vänta" och när det är dags att byta ställer jag om i nacken åt den nya galoppsidan, och då byter han. Precis på det sättet Jeanna jobbade med honom, och det känns jättebra att jag har hittat tekniken och kan fortsätta jobba enligt hennes plan. I övrigt red jag lite samlingsarbete i galoppen och lite travslutor. Suverän känsla i handen och som alltid när vi tränar byten red vi på träns.
 
Nu blir det eventuellt ett ridpass imorgon bitti innan han ska vaccineras, sedan får han ta det lugnt i några dagar!
 
 

Varför träns när du tränar byten? :)

Se där ja, samma vaccinationsdag som oss =)

så rider jag också byten, tycker det är lättast!




Kom ihåg mig?