Det vänder fort..

Ja ena dagen gör man en superträning, nästa dag är det en hälta.. För precis så var det idag. Jag skrittade fram och det kändes som vanligt, pigg och glad. Men redan efter första travsteget kände jag att "det här känns galet". Jo, han var absolut halt. Therese med Loppan red även dom i ridhuset och hon bekräftade snabbt att han var oren bak. Hoppade av, kikade hovar och plockade av lindorna. Ingenting fanns där som kunde ge förklaring till hältan.
 
In i stallet, kikade igenom ännu en gång. Ingen svullnad, ingen värme, inga sår. Tog honom på longerlina och gick tillbaka, för att snabbt konstatera att jo, han är halt bak. Ingenting i skritt, men en klar hälta i trav. Suck och stön, sånt här får inte hända.. Ringde Marika som i alla fall kunde konstatera att igår var han absolut inte halt, han gjorde en superträning och hon har aldrig sett honom så fin. Själv har jag redan börjat fundera på allt från löste gårdagens träning ut hältan, till om han har gjort någonting i hagen? 
 
Ringer i vilket fall min veterinär imorgon bitti, ska förklara situationen och hoppas att det finns tid på kliniken någon gång under nästa vecka. Skulle han vara helt ohalt efter helgen kanske jag avvaktar något med att åka in med honom, men vid hältor vill jag gärna in och checka av så att det verkligen inte är någonting. Hellre åka in en gång för mycket, böja och konstatera att "Nej, det var ingenting" eller "Ja, det är någonting" än att gå ovetande. Nog för att jag kan bedöma om en häst är halt eller inte, men Danny har en arbetsvilja utan dess like. Han skulle nog ärligt talat kunna gå en träning med ett brutet ben utan att prostestera, så honom vill jag helst checka ordentligt innan jag vågar träna på igen...
 
Tappra lilla häst! Jättebesviken över att behöva gå in från ridhuset utan att få jobba... Trots ont i ben!
 
 

Usch vet precis hur det känns! Men vi får hålla tummarna att det inte är något! Kram

Fy vad typiskt. Hoppas att det inte är något allvarligt. Vet hur det känns. Kram

Mia

Usch vad trist, hoppas det inte är någonting allvarligt!

Uch vad tråkigt! Hoppas på att han snabbt är bättre!

Uch vad tråkigt! Hoppas på att han snabbt är bättre!




Kom ihåg mig?