Duktiga

Ooo så roligt det var att sitta upp idag! Danny var först ut och han var mjuk som en katt. Flexig och härligt spänstig joggade han runt i ridhuset och jag ville aldrig sitta av. Inget krumelur-jobb men istället lite "speed-control". Lät honom rulla på i en rund form och bara log över känslan. Tänk så glad han gör mig varje pass! Nästa ut på tur fick jobba lite mer rörelser och där blev det skolor, skrittpiruetter och så mycket "pendel" i galoppen. Stora språng framåt för att sedan flexa tillbaka i några språng, samla upp så mycket det går och sedan rulla på framåt några språng igen. Att kunna göra den kontrollen fram-tillbaka är guld värd sedan när man ska rida program och har hjälp mig massor på Danny. Det blir teknik, mjukhet och styrka tränat på samma gång. 
 
Nu har jag precis kommit hem, duschat och blivit människa igen. Ska dra på mig lite civila kläder och få till en handling innan vi åker hem till mina föräldrar och firar pappas födelsedag! Middag och tårta kan aldrig bli fel :)
 
 

Åh, blir så glad av att se lite bilder på lillkillen. Hoppas allt går bra i vecka :) kram

Vem är den fläckiga hästen?

Vad har du för lindor till det där schabraket? :)




Kom ihåg mig?