Mot MSVB:4!

Eller ja, vi tar dagen i ordning först: Upp tidigt, äta frukost och sedan cykla iväg till stallet! En kall och ruggig morgon gjorde att bilen lockade... Men, här skall motioneras innan vintern slår till med full kraft! Dessutom är det dyrt och tråkigt att tanka hehe..
 
Danny stod inne när jag kom eftersom jag hade bett om det, så han var ren och fin sedan gårdagen. Däremot var han som ett monster på stallgången och verkligen brutalt pigg. Bråkade och ett tag galopperade han bannemig på stallgången, för att sedan stå oskyldig som ett ljus med öronen spikrakt fram när jag vänder mig och ryter åt honom. Vad ska man säga hahah...
 
Väl uppe i sadeln var han nöjd och skrittade fram glad som en solstråle, äntligen jobba lite! Marika kom efter en stunds framridning och jag förklarade malligt att "bytena är supersäkra på diagonalen!!". "Jaha, men då rider vi dom inte på diagonalen då" fick jag till svar... Haha, här skall man plockas ner på jorden! Nej, det är absolut dags för att rida på andra linjer om vi ska vidare. Fick börja med att rida några diagonaler i alla fall, det kändes säkert och bra. Sedan kom första svårigheten, för nu skulle jag rida tre serpentinbågar över ridhuset (20x60) med byten mellan varje båge. Puh!!! Några försök, några misslyckanden, sedan satt det! Både jag och Danny kände oss lite lättade när vi fick gå vidare från denna övning, men då väntade istället nästa prövning. Byten på kortsidan från förvänd, så som dom ligger i MSVB:4! Hjälp, det har vi aldrig provat. In i förvänd genom hörnet, sedan lägga ett byte mitt på kortsidan och rida ut nästa hörn i rättvänd galopp. 
 
Jag kan ärligt talat säga att det tog några försök innan jag fick honom att byta, för han förstod inte alls att det var "OK" att göra ett byte från förvänd. När det sedan kom några byten blev det allt möjligt, före bak, efter bak, rena, en salig blandning. Styrde ut på några diagonaler emellanåt för att se så att han inte tappade "hur byten går till" men där var alla rena och luftiga. In i flera försök till och plötsligt lossnade det, flera rena mitt på kortsidan från förvänd!! Tjoho! MSVB:4 here we come! Lite mer träning på detta så.. Detta var trots allt första försöket :)
 
Sedan dags för trav och fick massor av beröm för utvecklingen! Mycket mer avspänd nu, men ändå härligt rörlig och framåt. Skolorna är stor skillnad nu! Sist jag var på Segersta fick jag skäll av Jeanna för att "han travar som en shettis i travslutorna". Mycket mer power och steglängd skulle det vara, vi ska flyga åt sidan och visa hur rörlig han är. Detta har vi verkligen tagit åt oss och nu är travslutorna riktigt flotta!
 
 

vill se film film film!!!

hej!
Måste säga att din blogg är intresserat, och väldigt fin design!
Du får gärna kika in min blogg och lämna en kommentar.
ALLA SOM KOMMENTERAR, FÅR EN KOMMENTAR TILLBKA

kram, ha en bra kväll

Vet att du skrivit det innan men vart kommer ditt kandar ifrån? :) Bra blogg!




Kom ihåg mig?