Tillbaka

Gårdagen var så härlig! Åkte till stallet tidigt, runt 08.00. Redan på stallplanen möts man av speakerljud, hästtransporter och blanka hästar. Tävling på hemmaplan med regionala dressyrklasser upp till MSVB:4! Dagen till ära hade jag inte heller ett enda funktionärspass utan kunde bara njuta av fina hästar. Men, först ut Danny: Sadlade på honom och red ett pass i ridhuset. Första gången jag satt på honom efter tandfixet! En härlig lätt känsla i handen och jag tror allt att det där gjorde susen åt honom, för nu fanns en helt annan känsel i tygeltagen. Lite bytesjobb som gick väldigt bra, men han har nästan blivit lite för bekväm med att han kan bytena. Innan var han så laddad innan bytet att dom automatiskt blev jättestora och med massa gest, om än någon orent här och där. Nu känns det lite mer som att han är så trygg i vad jag ber om att han tappat lite luft under magen. Nya försök idag med mer tryck i galoppen innan bytet!
 
Traven var även den bra, massor av tryck och en supertaggad Dannyman. Härlig form med näsan på plats och i övrigt fanns det inte mycket att klaga på, jag bara satt och log. 
 
Sedan gick jag ut och satte mig i solskenet och bara tittade på hästarna som tävlade. Jag tycker egentligen att det är jättejobbigt att vara på tävling utan att tävla själv, för jag blir så fruktansvärt taggad. Jag vill ju också! För att tävla är det roligaste jag vet, utan tvekan. Satt ändå i 4 timmar och bara tittade. Studerade ritter, skuggdömde för mig själv i huvudet, blev förvånad över en del poäng, njöt. Ett par ritter med så skicklig ridning att jag blev varm i magen (cred till Emma Mattisdotter och Mathilda Larsson). Det är härligt att se dom ryttare som verkligen plockar isär programmen, rider varje moment för sig och inte ger bort några poäng i onödan.
 
Men, snart är det vår tur igen! Under tiden sitter jag och tittar på lite tävlingsklipp och längtar. Nedan en av många härliga starter i MSVC. Får fortfarande rysningar av sista uppridningen med ökad trav mot domaren. Dannyman kör!!!
  

Härligt att kika på så fina ekipage. Håller med dig om att det är fantastiskt att se folk rida programen i delar så :) det ser så välplanerat och välridet ut.. kul att Danny var fin i munnen nu med :)

Blur så inspirerad av att se dig rida, vill bara åka till stallet å träna, träna å åter träna för att nån gång kunna rida ett sånt fint program du visar upp! :-)




Kom ihåg mig?