U25

Fick frågan om jag tror att en satsning mot U25 är möjlig, och det har jag också funderat över några vändor. Jag kommer att ha kvar Danny så länge jag tycker att han utvecklas framåt - och om han har potential för att faktiskt gå som U25-häst återstår att se. Jag fyllde 21 i år och har alltså 4 år framför mig med honom. Det är ärligt talat ganska lång tid så givetvis får man drömma lite... 



För en person som är oinsatt i dressyrklasser - vad är U25? :)

Svar: Det är Grand Prix, men du tävlar enbart mot ryttare som är under 25 år. U25 finns på internationella tävlingar och är ganska nytt i Sverige, men har funnits längre i flera andra länder. Det finns även ett speciellt GP-program för unga ryttare, du kan se det här om du är nyfiken: http://stallbacken.50webs.com/dressyr/program/UR/FEI_GP_UR_16-25_2009.html
Frida Hallgren

För en person som är oinsatt i dressyrklasser - vad är U25? :)

U25 är väl fortfarande inte ens infört i sverige? :)

Svar: Vi har ryttare i Sverige som representerar Sverige internationellt på U25-tävlingar. Inom landets gränser är det Lövsta Future Challenge som du har möjlighet att tävla som U25 i än så länge. Så visst finns det i Sverige!
Frida Hallgren

Har du möjlighet - SATSA! Det finns inget att förlora.

Skulle visa min vän filmen på tömkörningen du la ut men nu är den borta! Snälla lägg ut den igen du har ju en sån fin häst...

Hej Frida!
Min kommentar är inte riktigt direkt kopplat till inlägget men hoppas det är OK ändå!
Läser din blogg dagligen och blir alltid inspirerad. Har ett halvblods sto på 4 år som jag haft i snart 6 månader. Ser på henne som du beskrivit Danny tidigare som en oslipad diamant med mycket förutsättningar. Har 2 frågor till dig: 1. Har du några bra tips på hur man lär en unghäst sidvärts på bästa tydligaste sättet? Vi har börjat jobba på detta men hon blir förvirrad av skänkeln och tror jag menar galopp. Försöker överdriva vikthjälperna osv så att hon ska förstå att jag vill åt sidan, men jaa.. galet tacksam för tips gällande detta!!
2. Tips gällande att träna upp liksidig styrka. Min dam är super åt vänster, stel och ovillig åt höger. försöker rida mycket åt höger osv. men märker ingen riktig skillnad.

Stor kram till dig och Danny!

Det vore ju jätte kul om du kunde tävla U25 med en häst du dessutom utbildad själv!! Häftig känsla!




Kom ihåg mig?