Olika plan

Idag hade vi ett intressant träningspass jag och Danne. Han hade en såndär dag när han blir lite för ambitiös och i samma veva börjar han sedan ta lite egna beslut. Vi började med serierna ganska direkt och först satt serierna som klockan. I vart fjärde, i vart tredje och vi provade även några i vartannat som gick kanon! Tvåorna har Jeanna sagt att vi ska leka med och prova, kanske rida ett par eller tre stycken byten efter varandra, sedan rida några språng och så på't igen. Gick prima! Men sedan blir han allt lite lurig min kära hästkompanjon.. För när han väl kommit på vad jag vill, då vill han göra det lite för mycket. Några diagonaler kändes det som att jag styrde in på linjen med en plan, men på samma linje har Danny en helt annan plan. Han blir så känslig och väntar nästan inte på hjälpen, utan blir "för redo" och byter så fort jag rör mig lite i sadeln. Detta resulterade i att treorna blev mer åt "gott och blandat" med både byten i vartannat eller varje eller ingenting alls - puh...
 
Jag tog lite trav och sedan ett par diagonaler treor igen. Inte riktigt lika säkert som i början, men dom diagonaler som det satt var det verkligen super. Stora, jämna och luftiga! Vi är på god väg :D 
 
Idag hoppas jag förresten att ni har kikat på VM-dressyren. Så fin ritt av Tinne! Ska bli roligt att se küren på fredag.
 
 
 



Kom ihåg mig?