Onsdagsmorgon

Nu är vi hemma igen efter några fantastiska dagar på Segersta. SÅ glad att jag har ett träningsupplägg som fungerar så bra, även om det såklart hade varit lättare med en tränare på "hemmaplan". Så idag vaknade jag upp i min egen säng, tog en lång sovmorgon och åt frukost framför TVn. Ja, jag är ledig idag! Underbart. Därefter på med lite kläder och gick ut till stallet. Det är helt magiskt att inte behöva ta bilen till stallet utan faktiskt bo där, kliva rätt ut genom dörren och dra in den friska luften och se hästarna betandes i hagarna.. På tal om friskt, nu ligger det verkligen höst i luften - men på ett härligt sätt. Man kan fortfarande träna utomhus i t-shirt med solen värmandes mot huden - men det är inte lika kvävande varmt. Friska vindar och luften känns så klar! Om det bara kunde fortsätta så och man slapp vintern..
 
Danny har arbetat på utebanan idag efter att bara ha gått inomhus på Segersta, tror han tyckte att det var roligt för han var extremt pigg och busig. Öronen spetsade och när jag fattade galopp blev det allt ett par krumsprång. Nu har tiden för hyss börjat för honom och det kommer att bli en intressant höst på tävlingsbanan haha! Alltid lika busig i början av säsongen, för att sedan lugna ner sig under sommaren. Sedan kommer hösten med kyliga vindar och det blir dags att klippa pälsen.. Då blir Danny full i bus och har mycket svårt att behärska sig. I år är han dock 8 år och känns överlag lite mer vuxen och cool. Vi arbetade i alla fall vidare på dom rörelserna vi gick igenom på Segersta och idag satt 4 av 4 diagonaler med byten i vart tredje - tjoho!! Piruetterna var verkligen super och han var så mjuk och härligt spänstig. Det känns faktiskt en smula overkligt allting just nu, tänker på i våras. Då skulle vi debutera MSVB och jag minns hur svårt jag tyckte att det var att få till allting på banan. Det var byten överallt, rörelserna kom så snabbt inpå och hujedamej. Nu känns B4:an busenkel och vi har ett helt annat lugn inne på banan. Vi kan ju detta! Danny är så säker och jag är mer säker på programmen. Visst drömde jag om att vi skulle debutera MSVA i år, men att vi skulle rida serier, helpiruetter, piaff och passage redan i augusti fanns nog inte på kartan i våras. Jag har nog världens ambitiösaste häst och dessutom världens bästa tränare som hjälper mig att matcha honom.
 
 
 

Jätte fin häst! :)

Vad har du för skydd?

Så jäkla snygg! En riktig pärla har du. :)

Varför tränar du inte för Marika längre? Du skrev innan att det funkade bra med henne mellan passen på Segersta




Kom ihåg mig?