Segersta dag 2

Efter en god natts sömn var det dags för träning igen! Danny var pigg och glad att göra i ordning och sedan värmde vi inne i ridhuset. Nu var det i vanlig ordning full fart på Segersta men alla höll till på uteridbanan på förmiddagen (innan regnet kom) så jag hade turen att vara själv inne i ridhuset igen! Kanon när jag ju skulle rida program. 
 
Vi fick börja med att gå igenom alla rörelser, ungefär som om jag hade ridit fram på tävling. En check av allt, först lite singelbyten, några galoppslutor, en serie i vart tredje, en piruett åt båda håll och så några travskolor. Danny kändes pigg och glad! Sedan red jag igenom hela MSVA:1 och det gick riktigt bra! Typiskt nog ett räknefel i serien i vart tredje men sen gjorde vi om den diagonalen ett par gånger och då satt det fint igen! Men piruetterna var jättefina och alla singelbyten (är ju en hel drös i programmet) satt klockrent! Luftiga och med gest! Han är så tacksamt lugn i bytena numera så det känns verkligen jätteskönt. Efter att jag hade ridit programmet tog vi lite mer trav, red lite ökningar och skolor. Jättejättefin. Sedan tragglade vi en stund med linjen galopp-halt-ryggning-galopp som också ligger i programmet. Detta har vi knappt tränat på alls förrut så det är hög tid att få det att sitta bra! Efter några gånger blev det dock riktigt bra. Sist men inte minst fick jag prova på att rida några byten i vartannat. Danny gjorde ju detta någon gång med Jeanna när han stod där sist, men det är absolut ingenting som han har provat mycket. Första, säg fem (haha) försöken blev det bara i vart tredje. Hela tiden. Danny var jättesnäll och bytte lugnt och fint, tror inte alls han förstod att jag menade i vartannat och inte gjorde jag rätt hjälp för det heller. Sedan hittade jag äntligen räkningen och förstod när jag skulle ge hjälpen för att det skulle bli vartannat istället för vart tredje! Oj så snabb man var tvungen att vara men jag fick till det! Tre stycken byten i vartannat flera gånger :D Tjuhhooooo!! Vartannat är ju ändå Grand Prix.. wow !!
 
Jeanna tyckte absolut att jag skulle fortsätta prova serierna hemma, rida treorna, prova vartannat.. Danny är så imponerande lugn i serierna nu att det inte gör något om jag räknar lite fel, han håller sig cool. Tidigare var det ungefär som att han skulle hoppa 1.50 hinder på diagonalen så fort det var frågan om flera byten i rad, det är helt borta nu. Duktiga fina Danny! 
 
Jätteglad för två kanonbra träningar dessa dagar. Danny har varit glad och spänstig som en gummiboll! Nu åker J till VM på torsdag så jag och D får stå på egna ben fram till MSVA-debuten 30 augusti. Spännande!
 
 
 

Vad har ditt bästa sommer minne varit ? Inte för att sommaren riktigt än är slut men fram tills nu ?
Kram Maria

Lycka till :D!!!!




Kom ihåg mig?