Det drar ihop sig till jul

Hej fina läsare! Det var några veckor sedan jag uppdatera här och jag tänkte mest skriva att det absolut inte har hänt något som har orsakat den frånvaron, utan jag mår bra, hästarna mår bra. Däremot är det ont om tid, oj så ont om det är. Som ni vet läser jag 100% till personalvetare på högskolan, utöver det jobbar jag så mycket jag kan. Denna vecka gör jag hela 60 jobbtimmar utöver mina heltidsstudier, förutom att detta ska jag hinna umgås med min fina sambo, min familj. Och så ta hand om två hästar och alla dom stallpass som medföljer dessa när man står i ett kollektivt stall. Jag får ihop det - men att sätta mig ner vid datorn har jag väldigt sällan tid med, då handlar det förmodligen om något skolarbete som ska skrivas. Sedan är det ju lite lågsäsong för bloggen också, inga tävlingar eller något speciellt som händer kring hästarna :) Tänkte dock ge er en liten lägesrapport ändå! Under jul är jag ledig två veckor från skolan, då har jag "bara" jobb att tänka på vilket ger mer tid att kanske skriva några rader här, eller uppdatera med bilder.
 
Danny har vinterträning. Han rids på träns och gör mycket basic blandat med nya krumelurer. Ni som har sett filmer på instagram (fridahallgreen) vet att han numera gör byte i varje! Helt fantastiskt. Han är pigg och glad och känns lika fin varje dag. Eftersom vi inte har några tävlingar i sikte riktigt ännu så har han dessutom vid ett par tillfällen fått två nya ryttare i sadeln, två vänner som så gärna ville "prova på" att rida denna häst. Danny tog så väl hand om dom och var imponerande lugn och snäll. Han lät dom prova på piruettgalopp, lite passage och några byten. Matte var stolt i hjärtat! Den dagen han ska gå som läromästare åt någon junior kommer han att göra det som en klocka, det ser man redan nu trots unga 8 års ålder.
 
Avalanche växer så det knakar, han mätte 166 cm när han kom in från betet men numera vågar jag inte ta fram måttstocken längre. Fortarande hög bak så var ska detta sluta.. Går i en stor hage tillsammans med en äldre ponny och en 4-årig storhäst som han leker med hela dagarna. Dom har precis fått in en rundbal i hagen och det är alldeles underbart att komma hem och hitta Aval liggandes i höet på marken, samtidigt som han tuggar nöjt. Han rids utan problem i skritt och trav lös i ridhuset. Jag kan styra hyggligt och han är lugn som en filbunke, rör sig så mjukt och härligt. Galoppen har vi väntat lite med men det börjar närma sig även med den. På longering galopperar han runt och härligt, om än utan någon större bjudning än så länge. Det behövs ju oftast lite "draghjälp" på dessa små :)
 
Så dagsläget ser ut som ovan! Nu ser jag fram emot julfirande och några dagars ledigt under nästa vecka.
 
 

Låter härligt med julledigt, skolan är tung när det går i 200 hela tiden. Jag har tagit ett par dagars semester från jobbet i skolan, men ska jobba 5 dagar nästa vecka på mitt andra jobb -men en del ledigt blir det innan eleverna kommer tillbaka i januari :)
Härligt med hästarna!

Härligt att höra. Låter som du har fullt upp iaf! =)

Fin häst!

Vacker häst!

fin häst

Var rädd om dig och jobba inte ihjäl dig. Kul att läsa om den lille och att det går framåt :-)

Herrejösses, pampig häst!!

Oj då förstår jag att du inte har tid att blogga :P
Skönt att allt är bra med er i alla fall :)




Kom ihåg mig?