Frågestund !!

Vi passar på att köra lite frågestund nu när jag arbetar mycket och inte riktigt har tid att slänga in en massa blogginlägg. Kanske undrar ni något över helgen i Segersta eller så har ni bara funderat på något annat den senaste tiden. Fråga på! 
 
 
 

Har du något bra tips om försäljningsstall?

Har du något bra tips om försäljningsstall?

Hej!
Vad är det för stam på dina fina pojkar?

Såg att du rider med padd under shabraket. Är det bara för du tycker det är snyggare eller fyller det någon annan funktion ? Tycker du sadeln är något för vidd för honom nu ? :)
Kan du inte lägga upp första videon på honom:) ni har gjort en sån jäkla snabb utveckling :D

Kan du inte lägga ut bilder från när du precis fick Danny och lägga ut en hur han ser ut idag? :D

Hur ser en "vanlig" dag ut för Danny? Några speciella rutiner? :)
Hoppar du något med Danny? Markarbete med bommar etc?
Har du några tips på vad man ska tänka på när man köper en dressyr häst?

Z

Hur tänker du angående långsiktig hållbarhet på din häst? Hur lägger du upp passen med tanke på detta? Intressant tycker jag när man tränar på den nivån som du nosar på nu!

Är så otroligt imponerad över vad du har åstadkommit med din fina Danny! Att börja med i princip 0 och ha kommit så pass långt som ni har, på hyfsat kort tid. Blir alldeles varm i hjärtat när man kollar på filmerna :)
Så till min fråga, hur kommer det sig att du började träna för just Jeanna? Tycker att hon låter som en väldigt sund tränare och är själv sugen på att träna för henne.
Sen en liten fråga om Aval, köpte ni honom i hopp på att få en "likadan Danny" eller bara för att utbilda en unghäst med bra kvaliteer?
Kram

Hej Frida! Vad tycker du är det viktigaste när man ska rida ett FEI program för att samla extra poäng mellan rörelserna? Har du några bra övningar på att träna samlad galopp och samlad förvänd galopp på ett kul sätt? :)

Vad tycker du om reglementet för tävling?

Vad tittar du på hos hästar? Vad är det som tilltalar dig? :)

Hur gör du för att hålla nerverna i schack på tävling?

Hur tar du hand om Dannys ben? efter träning, dalig vård mm?
Är stallet fullt i Källviken där du står?
eftersom du inte rider ut så ofta, hur stärker du ligamant och senorna på danny? :)

Jag undrar hur du planerar årets tävlingssäsong. Vilka klasser tänker du rida och när är tänkte du starta för första gången i år? :)

Om du skulle sälja Danny idag till ett marknadsmässigt pris, vad skulle du då uppskatta att han var värd? :-)

L

Har du någonsin funderat på att lägga av med ridningen? På riktigt alltså, inte precis efter ett dåligt dressyrpass. ;)

kan du göra ett inlägg där du visar hur du lindar benen i hagen/boxen och när du rider!! kram

Vem var det du jobbade hos i skåne?

Hur lär jag min häst passage :)?

Hur många läsare har du per dag? :)

Vad gick du för program på gymnasiet?
Hur tänkte du inför gymnasievalet?

Hur har jeanna lärt dig att du ska lära in piaffen???

Hur har jeanna lärt dig att du ska lära in piaffen???

Vad använder du för material på dannys benlindor? Och har du padd under? =)

Rider du ut regelbundet?

Läste just ditt inlägg om när du gick upp på storhäst med Klas. Jag har just också gått upp på storhäst efter många år på ponny, och för mig har självförtroendet verkligen fått sig en känga.. Jag har fått en superfin storhäst som rör sig magiskt, kan alla rörelser och ändå så känner jag i princip att jag inte kan rida hästen ordentligt.. Vad är dina tips för att ta sig upp ur den svackan och förbättra självförtroendet lite? Tusen tack för din fina blogg och allt du väljer att dela med dig av! :)

Hur gör du med blöta ben? Ex tar in lerig häst från hagen, spolar ben, sätter du på skydd då för ridning eller rider du aldrig direkt efter hage? Hur skulle du gjort?

Hej, har precis hittat hit och bläddrat mig tillbaka i arkivet lite, vilket fantastiskt team ni verkar vara! Och han verkar vara en riktig linslus för ni har troligt många snygga bilder ;)

Det jag undrar över är vad du använder när du lindrar benen vid ridning, paddar/lindor? Favorit märke? Material? Etc

hur länge har du tänkt att du ska behålla Danny och tävla honom osv? :)




Kom ihåg mig?