En annorlunda vecka

Regnet öser ner och min familj (minus mig) har åkt till Kroatien för en veckas värme. Här är det 11 grader och ösregn, där möttes dom av 30 grader och klarblå himmel... Jag och sambon passar i alla fall huset inklusive hundar och marsvin, och så Avalanche såklart! Det är lite pyssel eftersom båda jobbar heltid och vi har en valp hemma, men jag jobbar mycket dygn och långturer, så då är man mycket ledig också. Vi fick ihop det! Väldigt skönt att bo i hus med disk- och tvättmaskin på plats... OM jag saknar detta i lägenheten hehe.
 
Danny tränar på borta på Segersta och det är väldigt skönt att han är där just under denna kaosvecka. Jag ska åka dit på onsdag-torsdag nåt och träna, längtar så det kliar i fingrarna!! Men istället ägnar jag lite kärlek åt lillebror Aval som äntligen börjar se ut litegrann som en häst. Sommarbetet har gett honom mycket bättre hull och han växer så det knakar på höjden. Ska nog mäta honom igen vid tillfälle, roligt att se kurvan uppåt! Det går även jättebra med manen nu. Visserligen hann han klia av halva manen innan vi kastade oss över honom med dessa antikli-produkter, men sedan dess har han inte kliat något mer. Så han ser väldigt rolig ut men det lär ju växa ut sakta men säkert, tur han inte ska visas i år.
 
Nu ska jag tända lite ljus och krypa ner i soffan. Valpen Alice sover tungt på mina fötter nu när jag sitter och skriver vid dator och det är såå mysigt. Kram!
 
 
 

Otroligt fin blogg du har! Å vilka fina hästar=)

Hej, såg dina superfina bilder och tyckte att de passade så bra in på vår fototävling som vi har på vår blogg just nu. Månadens tema är "dressyr" och det skulle vara så kul om du var med!

Inlägget: http://emjo.horseworld.se/2014/07/01/manadens-bild-juli/#respond




Kom ihåg mig?