Kuuul

Duktiga lilla Aval har till största delen tidigare longerats utan inspänning men har nu så smått börjat litegrann med detta. Vilken skillnad! Galoppen som tidigare varit lite platt blev stor, rund och härligt genom kroppen när han fick hjälp att söka sig framåt neråt och inte sprang och viftade med huvudet rätt upp. Så roligt se, blev så glad över att galoppen fanns där! Aval hamnade lite i kläm förra veckan när jag hade mycket med tenta, men nu är det dags att börja igen. Jag har suttit på honom 3 gånger i skritt och det har gått kalasbra, framöver blir det trav och galopp... :D
 
Danny har haft både frivillig vila några dagar efter tävlingen men också ofrivillig vila pga tappsko. Hoppas få på en sko imorgon så vi kan börja träna lite igen! I övrigt är det full fart med skolan och jobb. Klarade även vår andra tenta utan problem så det känns bra att ha fått en bra start med högskolan. Mitt program känns som en fullträff :) Fast längtar såklart lite till att vi är klara och har våran examen... 
 
Nu tar jag i alla fall fredagskväll med idol och gotte. Ha en trevlig helg hörrni!
 
 
 

Visst är känslan när man får ta sin unghäst framåt i utbildningen helt underbar? Varje litet framsteg gör att man får fjärilar i magen! Och hur stolt är man inte??

Följ gärna min resa med mitt sto Saga- och resan vi gör med utbildningen från avelssto till dressyrhäst! Förhoppningsvis ses vi kanske på tävlingsbanorna framöver ;)

Www.alexandrawahlgren.horseworld.se

Superkul att det går frammåt med fina aval, ska bli roligt att följa er här nu i vinter och inför säsongen 2015.. Antar att det blir treårstestet för hans del?! :D

Hej! Kolla gärna in min blogg & jättebra inlägg :))

Vad kul att det går så bra :D

jätte fin blogg! kolla gärna in min blogg

Hej. Det skulle vara intressant att läsa mer om vad du longerar med för inspänning och hur du tänker angående det. Undrar mest då jag själv har en häst som helt klart har blivit inriden väldigt inspänd och ihopdragen och det är ett himla jobb att hitta tillbaka till en bra arbetsform. Tror dock att det kan vara en bra hjälp någon gång ibland för att visa vägen, förutsatt att man vet vad man håller på med, vilket jag så klart tror att du har koll på. Så just därför skulle det vara kul att läsa mer om hur du tänker :)




Kom ihåg mig?