Tävlingsdags igen

Ja till helgen är det faktiskt dags för tävling igen, sista för i år! Nu har det gått ganska länge sedan vi startade sist, vilket inte alltid är till sin fördel då Danny blir väldigt het och på - men förhoppningsvis ska jag kunna mäkta med honom och styra runt! Det blir trots allt lättare ändå, för nu efter 2,5 år tillsammans med honom vet jag mycket bättre hur jag ska reglera honom när det blir "för mycket av det goda". Vi känner varandra bra helt enkelt :) Vi ska till Högbos fina tävlingar och det blir för första gången start i nationell MSVA:1. Denna gång utan att han går en runda i MSVB innan.. Huga men det kommer nog att gå bra! Bytena är så säkra numera att jag är inte lika orolig för det inne på banan, även om han skulle ligga på ordentligt.
 
Kan även berätta att han numera gör relativt säkra "tvåor" alltså byten i vartannat, hela 7 stycken utan problem! Vi tränar mycket delar ur Intermediarie I och där finns bland annat en diagonal med detta. Vi har även börjat med helpiruetterna igen och där kan jag säga att dom allt var lite bättre för några månader sedan haha! När mycket fokus legat på att slipa halvpiruetterna inför MSVA så har han fastnat lite i tänket att man ska bryta efter halva. Nu gör jag blandat både hela och halva piruetter för att han inte ska ta för mycket initiativ själv utan lyssna på vad jag ber om. Jag tror att så snart han är tillbaka i tänket att han ska göra hela, då kommer dom att sitta som en smäck igen. Planen börjar mer och mer gå åt att han under våren kommer att gå MSVA, PSG och Intermediarie I. Steget upp till Intermediare I är inte lika stort som steget från MSVB-MSVA, så det kommer nog att bli kanoners. Det känns roligt att han redan nu gör säkra tvåor och att vi under vintern mer kan finslipa. 
 
 
 
 

Åh vad roligt och Lycka till!

Lycka till, det kommer säkert gå jättebra! :)

vad roligt, lycka till! :)

Kommer säkert gå toppen!
Jag har en önskan på inlägg! Nämligen ett med din och dannys resa med MASSA bilder (han är ju bara så snygg!)
Hade varit toppen om du orkade samla er resa i ett inlägg. Kram




Kom ihåg mig?