:D :D :D :D

Hihooo vilken dag med Danne igen :D Första klassen MSVB:2 vart dock heltok när vi kommer in i ridhuset med så mycket tryck att det sprakar och jag hinner känna att det här har vi i en liten ask :)) Upp på medellinjen och det första som händer är att Danny får tungan över betten -  nej!!! Detta har hänt någon gång hemma på träning och då fick jag hoppa av och fixa - men det kunde jag inte direkt göra nu. Bestämde mig för att prova rida vidare och låtsas som att det regnade, ge en chans att han skulle få till det själv annars fick jag gå ut. Det fick han men först i skritten. I travdelen fipplade han lite med bettet såklart vilket drog ner, men han var inte så brydd i övrigt utan snurrade på. Kanon skritt och så galoppen. Insåg att ska vi få till några hyggliga poäng i denna klass måste allt sitta nu. Det gjorde det :D Superpoäng på bytena och en prydlig sista uppridning mot domaren gav oss 66,3% och seger i klassen. Då innehöll våran uppvisning även en felridning hehe.
 
Lite framridning till MSVA:1 och Danne gjorde superkanon piruetter och klippte serien i vart tredje som om han aldrig hade gjort något annat. Redan där var jag jätteglad över att han var så cool med bytena denna gång! I Söderhamn hade vi ju en liten stund av heltok på framridningen när han blev eldig och skulle byta,byta,byta. Idag var han lugnet själv och det var busenkelt att göra alla krumelurer och trix. Inne på banan så fick vi till ett mjukt travprogram men som hade behövt lite mer sprakande fötter för riktigt höga poäng :)) Skritten fick vi till jättebra vilket var kul eftersom vi har arbetat mycket på den. Sist men inte minst galoppen som i det stora hela var SÅ BRA. Vi missade första piruetten där han börjar bra men sedan glider ut åt sidan och blir lite hävig när vi ska försöka styra åt rätt håll. Andra piruetten börjar super men lite snabb i sista sprången. Serien satt som klockan och överlag är alla byten i hela programmet SUPER. Luftiga och med gest, hiho så bra.
 
Tre domare dömde alltså denna klass och vi fick 65%, 65% och 63% vilket ihopräknat gav oss totalt 64,6%, kanonpoäng med missen på första piruetten och lite för blygsam trav. Detta gav oss en 4:e placering av 18 startande. Helt galet!! Vi som bara är ute och "smygstartar" denna klass inför nästa år, inte tänkte jag att rosetterna skulle ramla in på båda av hans två första starter! Underbara tokiga häst
 
FILM kommer :D
 
 
 
 

Grattis!!! Så coolt! Ni är verkligen superduktiga!

Grattis! Vad duktiga ni är! ;D

STORT grattis, ni är ju helt grymma!

Hej Frida, SUPERGRATTIS till rosett nr 2 också, tyvärr fick jag ju lov att åka hem (med den lättlastade svarta kusen) , hoppas vi ses fler ggr, troligen. Lycka till i nästa start, kram Emma

Svar: Tusen tack! Vi ses säkert :-D Får sätta upp din lastning som mål - haha wow!
Frida Hallgren

Varför tog du bort min kommentar? Du tyckte ju uppenbarligen att det var helt ok att fortsätta programmet trots att hästen visar obehag i munnen så då borde du ju kunna ge ett bra argument till det istället för att plocka bort kommentarer som inte bara stryker dig medhårs.

Svar: Men givetvis hade jag gått ut från banan om Danny hade visat några som helst tecken på obehag! Att jag ens ska behöva bli ifrågasatt över detta. Hade han inte fått tillbaka tungan i skritten hade jag tackat för mig och gått ut, eller om han under traven på några sätt visat tecken på obehag. Nu tog han travprogrammet med spetsade öron om än lite fipplande med bettet - såklart. Det kan ju omöjligt ha känts som vanligt i munnen.
Frida Hallgren

Jag är verkligen jätte imponerad över dig! Fantastiskt duktig på att utbilda din häst. Dröjer inte länge innan ni dansar runt på större arenor :)

Ann

Kanske dags att våga åka på lite större tävlingar med fler startande och tuffare konkurrens med din fina häst?

Grattis!

grattis

Grattis till vinsten!

Grattis

Stort grattis till placeringarna! :)
Från insläppet där jag stod så såg det riktigt bra ut! :) Danny är riktigt fin, fortsätt så som du gör! :)

/ Emelie

Stort grattis! :D

Grattis!
Kan du inte skriva en liten kort utvärdering om hur du tyckte om anläggningen och personalen? :)




Kom ihåg mig?