2014

Jösses! När jag klickade upp arkivet och började läsa vad vi gjorde för preccis ett år sedan blev jag nästan häpen, oj så mycket som har hänt! 
 
Januari:
Vi började det nya året 2014 med träning på Segersta i flera dagar! Danny har precis lärt sig rena byten, men dom är ännu inte på byteshjälp utan han får "byta själv" med hjälp av att ställa om i nacken. Under denna månad börjar bytena bli mer och mer befästa och i slutet av månaden byter han rena byten på skänkelhjälp. Avalanche har här bott hos oss en månad och är 1,5 år gammal!
 
 
Februari:
Bytena börjar bli ganska befästa på skänkelhjälpen! Vi börjar även arbeta med halvpiruetter som går väldigt bra åt höger, men svårare åt vänster. Här har vi nu börjat lägga upp en plan för att han under året ska debutera MSVA. 
 
Mars:
Jag och Danny debuterar årets tävlingssäsong i Heby och startar våran andra MSVB-klass någonsin.Vi tar en tredjeplacering på 69% i MSVB:2 - wow! Minns dock att vi hade svårt med bytena på tävlingsbanan då han blev väldigt het och laddad i dessa. 
 
April:
Dags för en träningsperiod på Segersta igen! Denna gång tränade vi på rörelser ut MSVB:4 samt lite mer piruettarbete. Vi debuterar även MSVB:4 på tävlingsbanan på 65,9% med byteskaos! Denna period är svår med Danny, han är extremt het på tävlingsbanan och bytena som är säkra hemma i ridhuset blir överladdade på tävling. I April fyllde jag även 22 år! Avalanche börjar träna lite på att kliva på transporten. 
 
 
 
Maj:
Min sambo är med på sin första hästtävling och bringar mycket tur med sig! För här vinner Danny sin första MSVB:2 på 68,6% och blir tvåa i MSVB:4 på 66,5%. Här får vi till våran första runda med lite lugnare byten på tävlingsbanan. Efter detta åker Danny till Jeanna och bor där under en vecka, för denna vecka åker nämligen jag och sambon till Skiathos i Grekland där vi firar 1 år tillsammans. När vi kommer hem igen åker vi och tävlar i Örebro och vinner MSVB:2 på 70,3% - första gången över 70-strecket i MSVB! Vi startar även B:4 för andra gången på 65% igen. Aval spenderar sin tid på sommarbete.
 
 
 
Juni:
Jag och några vänner åker och tittar på strömsholmstävlingarna och jag drömmer mig bort om att tävla på den fina banan framför slottet. Denna dröm blir nog verklighet nu under 2015 då vi är inbjudna till att rida LAG-SM som går där i år. I övrigt är juni 2014 en lugn månad och vi börjar nosa på lite seriebyten med hjälp av Jeanna. 
 
Juli:
Avalanche börjar rymma ut sommarhagarna och vi bygger staket efter staket. Till slut håller han sig inne! Danny åker även på sitt livs första meeting i Hagfors Uddeholm vilket går superbra. Danny tar två segrar, en i MSVB:4 på 69% och en i MSVB:2 på 71%. Vi blir även tvåa med division 1-laget! Danny går även en tävling på hemmaplan i Falun lite senare under månaden, en B:4 med placering på 66%. 
 
 
Augusti:
Jag och min sambo flyttar in på Källvikens gård som är anläggningen hästarna står uppstallade på. Plötsligt kan jag gå ut och morgonfodra i pyjamas - fantastiskt! Jag och Danny gör även våra första 5 byten i vart tredje. Vi börjar nu nosa på MSVA:1 och rider igenom programmet några gånger på träning. Vi vinner även en MSVB:4 på 69% i Falun. 
 
September:
Jag börjar på Personalvetarprogrammet på högskolan! Påväg mot en högskoleutbildning. Aval har sadel på sig för första gången och det går jättebra :) Danny debuterar även MSVA:1 i Söderhamn på 66% och tredjeplacering!! Han vinner även MSVB:4 på 68% och vi jublar :D Danny går sedan ytterligare en MSVA:1 i Vansbro och blir fjärdeplacerad på 64% med någon miss i programmet, han vinner också MSVB igen på 66% i samma veva. 
 
 
Oktober:
Danny gör sina första byten i vartannat! Och Aval har ryttare på ryggen för första gången. 
 
November: 
Danny debuterar nationell MSVA:1! Landar på 63% efter en missad serie och en piruett - hur glada som helst för jättefin känsla trots det!! Aval rids nu lös i skritt och trav med ryttare på ryggen. 
 
December: 
Danny gör sina första byten i varje med mig på ryggen! Hela tre stycken i rad är vi uppe i nu. Han gör även hela piruetter och passage. Piaffen börjar komma lite på plats. Aval har lite vintervila och vi firar jul med familjen. 
 
Summa sumarum ett FANTASTISKT år! Underbara fina Danne som varit så postiv och glad hela året igenom. Snälla ljuvliga Aval som inte reagerat på någonting. Hoppas nästa år blir lika stor succé! 
 
 
 

Vilket grymt år du har haft! :D

Härligt! Nu ser vi fram emot ett ännu mer fantastiskt 2015

Vilket härligt år ni har haft :)

Wow vilket superår ni har haft, vilken utveckling att gå från knappt kunna byta till byten i varje på bara ett år. Det måste vara en riktigt trevlig och arbetsvillig häst du har, grattis :)




Kom ihåg mig?