Galopp på Aval

Yeehoo nu är Aval så gott som inriden! Han rids fritt i skritt och trav samt galopperade med ryttare på ryggen för första gången både igår och idag. Dock på lina än så länge men han är nog lös där med snart :) Dock inte jag som har suttit på ryggen utan han bytte pilot till min vän Julia. Så snart han galopperat lös åt båda håll snällt och beskedligt tänkte jag börja galoppera honom själv. Han har dock inte gjort något minsta lilla tok utan tar allting mer ro som vanligt. Jösses så fin han börjar bli under ryttare! Ska filma så snart han är lite mer på gång. Naturligt på tygeln och rör sig luftigt och spänstigt. 
 
Danny tränar på men tyvärr blir det ingen MSVA:1 i Rättvik den 22/1 då den tävlingen är inställd. Vi har en hel del MSVB-klassen här i krokarna men jag väljer att avstå dessa och gå ut i MSVA istället. Det känns mer rimligt :) 
 
 

vad roligt! matchas han mot treårstestet? :)

Åh ska bli så kul att få se film på Aval! :)

Undra samma, matchas han mot treårstestet och hur lägger du upp din plan kring det isåfall? :)

www.rhocabus.blogg.se

Undrar också mer om upplägget kring Aval! Funderar ni på treårstest? Hur många dagar i veckan rids han? Ska han vila nåt? Mål innan eventuell vila? :D




Kom ihåg mig?