Gårdagens ridpass

Tack för alla fina kommentarer! Jag tänkte berätta lite om gårdagens ridpass på utebanan med Danny. Mamma ledde oss ut till banan och gick runt med oss en stund innan hon släppte. Det var ungefär som att tända eld på en raket och iväg for vi! Ursäkta mig, men jävla dåre Danny! Började trava på en gång sedan då han bara gick och laddade upp sig i skritten. Mamma höll för ögonen och ett tag trodde jag nästan att hon skulle be mig sitta av hästen, för han var som en smärre explosion.

Istället för de sedvanliga "kasten" han gör (tvärnita, vända på en femöring och sticka åt andra hållet) var det nu dags för pip-hoppen. Dessa pip-hopp är också ganska vanliga i Dannys värld. Ett pip-hopp innebär att Danny laddar och helt plötsligt piper till, samtidigt som han på en mikrosekund hoppar rakt upp i luften och kröker ryggen som en ostbåge. Ett tväräkta bocksprång kan man också kalla det...

Efter några pip-hopp var den värsta explosionen över och jag kunde andas ut, jag satt kvar idag också! Det är oftast precis i början han laddar såhär, det är likadant i ridhuset. Han blir så pigg och glad över att få jobba att han inte vet var han ska göra av sig själv. När det har gått en stund och han har fått rulla på i trav och galopp är det som att luften går ur och han blir lugnet själv. Då kan man börja jobba! Gårdagen var inget undantag utan vi kom till jobb efter en stund och då blev han riktigt bra! Duktiga killen. Mjuk, pigg och en jädrans massa tryck.





N

Jag tycker verkligen om honom :) visa fler videos på er :) ni är jätteduktiga! :)

Hihi älskar din min!

Haha gillar din min på andra bilden! ;)

Har du provat att longera honom en stund innan du sitter upp? Om inte annat för din mammas skull;D

Han verkar vara en riktig buse! Förstår din mamma, min sätter nästan hjärtat i halsgropen om ett hopp blir lite konstigt - men om det är som du berättar hade hon nog inte levt längre ;)




Kom ihåg mig?