Högen av hö

Har fått flera kommentarer om att jag "borde kratta ihop höet i Dannys hage". Varför? Fine, han har säkert 10 kg hö som ligger utspritt i en stor hög i hagen, och han får nytt varje dag. Men han älskar sin hög, han äter i den och han sover i den. Man ser honom dagligen ligga ner och mysa, i en stor torr bädd.

Hade han gjort detta om han hade haft blött och lerigt underlag för att jag envisades med att kratta ihop höet till små högar? Nej det hade han inte. Han vill ha kvar sin hög, tro mig.



Haha så sööt :) Önskar att min häst också kunde få ha fri tillgång till hö i hagen, han hade blivit så fin i hullet och musklat på sig mycket enklare, men tyvärr går det inte med hagkompisen som lätt blir för fet (o redan är fet)...

Han ser väldigt nöjd ut med sin höbädd, klart han ska ha den kvar! Är ju lite smått kul att folk kan tycka det är ett "problem"

Trevligt med höbädd, men också ett trevligt parasitbo i det blötta väder vi har nu.. Men det är jo upp till var och en.

Superfin blogg!

Tycker att det är jättebra att han får så mycket hö. Många som tävlar på en lite högre nivå glömmer gärna bort att det faktiskt är ett djur som vi håller på med som proppar dem fulla med kraftfoder och liknande i stället för att öka på högivan.

Herregud...har folk inget annat att bry sig om än att kommentera en hö-hög?

tycker det är bra då det suger upp lite. dock skulle jag kanske använt halm men om det redan är utspritt och ahn får nytt varje dag så why not. vi hade ut en halmbal i vår vinterhage ett dag då det va så lerigt och dant vid ingången. då ståd dom där och myste. funka kanon. fanns lite dom kunde pilla med oså.

Äsch vad tramsigt :P En av mina hästar som går själv har också fri tillgång på hö och en stor myshög i hagen. Hon älskar också sin :) Låt folk bekymra sig om de orkar...

Det där ser ju riktigt mysigt ut! :)

De är ju inte så trevligt att ligga i leran..




Kom ihåg mig?