Hopptävlingar

Har varit på jobbet från morgon till eftermiddag och åkte sedan direkt till Falu Ridklubbs hopptävlingar! Var funktionär en stund och satte mig sedan på läktaren med Micaela och växlade småprat med trams, oj så mycket jag skrattade - tack Micaela för sällskapet!

Att titta på hoppning är verkligen hur roligt som helst, en massa gas och heta hästar kombinerad med mycket tävlingsinstinkt hos ryttarna gav många "ooo" och "ååååh" på läktaren. Underlaget var väldigt halt vilket gav några omkullridningar och då gick det verkligen ett sus genom publiken - verkar dock som att det gått bra för allihop!

Man blir verkligen sugen på hoppningen när man sitter på läktaren men mina nerver tackar mig för stillsam dressyr - det är trots allt färre avramlingar på en dressyrbanan.. Men kul vore det!

Haha jag läste fel på sista meningen - istället för det som stod så läste jag ungefär att det skulle ju vara roligt om det skulle vara lika många avramlingar på dressyrtävlingar som på hopptävlingar, hahaha...

Älskar din blogg! :D




Kom ihåg mig?