Jeannaträning

Halv 8 åkte jag till stallet imorse och nu vid strax före 19 på kvällen är jag hemma igen haha. Är man hästtjej och ledig innebär det ofta heldagar hos dom fyrbenta..

Började som sagt dagen hos Danny där det var dags för träning för Jeanna Högberg. Massor av intressanta ekipage tränade och ju fler man såg desto mer ridsugen blev man! Hade tänkt att Jeanna skulle rida Danny, men efter uppvärmingen sa jag att "jag ska bara rida lite till!" och så blev han finare, och finare, och finare..

Jag satt kvar i sadeln hela passet, kunde inte låta bli! Han var super! Massor av tryck och Danny jobbade och jobbade. Gjorde massor av öppnor, diagonalslutor, skänkelvikningar och förvänd galopp. Jobbade även med samlingen i galoppen, förberedande piruettgalopp. Efter passet var han så svettig att det rann på hela halsen, supertrött häst! Fick gå in i boxen och dricka, sedan kyla benen och linimentas innan vi tog en promenad utomhus för en "extra avskrittning".

Jag kan bara le! Vilken häst jag har köpt.

Gud vad roligt!! Med tanke på vad du fått gå igenom under dom senaste åren, och hur lite du fått träna då.. Tycker jag att du gjorde rätt som valde att träna själv!! Kör hårt!! Och ha skit roligt på vägen!! :)

Åh vad roligt! Du är så himla värd detta Frida!! Att äntligen få träna och ha kul! :-)

Finns det film ?:)

Så himla kul att rida med den känslan av att allt är perfekt! Han är så himla snygg och ni är så fina ihop!

Gud vad roligt att få den känslan, man svävar på moln efter det ;)

Jag bara ÄLSKAR den där bilden på er två, helt underbar.

Härligt Frida! Lyllo dig! Underbart att han är lika läcker att rida som han ser ut ;D




Kom ihåg mig?