Träningspass och kanske lite shopping..

Den vanliga onsdagsträningen för Marika blev idag istället!
Som vi fick jobba, åh herre jesus.. Massor av tempoväxlingar, mellantrav --> samla "passagetänk" --> fram igen. Mycket jobb med förvända galoppen och lite rörelser ur MSVC. Danny var grym och jag lite mindre grym, skyller på sadeln... Dock mycket nöjda.

Därefter satt jag och tittade en stund när Sofia och hennes Fürst Rainier B (valack f. 2005 e. Fürst Heinrich - Royal Diamond) tränade, även dom för Marika. En jättefin häst som fick göra väldigt liknande arbete som Danny. Speciellt kul att se tempoväxlingar där hela hästen satte sig på rumpan och pumpade iväg med riktigt frambenshäng i luften i travlängningarna, mumma! En riktig kalashäst, måste fotografera dom någon dag snart...

Nu under eftermiddagen tänkte jag åka en sväng till ridsportaffären Aubiose, har inte siktat in mig på något speciellt men vet av tidigare erfarenheter att det räcker med att svepa blicken över hyllorna för att få riktiga ha-begär....

Åh, kan du inte filma henne lite också?!! (och andra med i stallet) Om dom går med på det vill säga.. ;) Vore jätteroligt att se allas hästar "in action"! :)




Kom ihåg mig?