Drömkandaret

Jag är faktiskt rätt chockad, det var ju bara några dagar sedan jag beställde det från Holland! Det leverades direkt till dörren och jag fick bara skriva på något papper så var kandaret mitt, vilken lyx. Öppnade paketet och blev så himla lycklig, det är minst lika snyggt i verkligheten. 
 
Det som jag blev mest överaskad över var att det ingick två stycken rundsydda (urläckra) tyglar! Fantastiskt. Kandaret var ganska mjukt och såg välgjort ut. Eftersom det ändå var till ett väldigt billigt pris (ca 1000 kr) så kollade jag alla sömmar och spännen, men det såg väldigt bra ut och ingenting tydde på att det skulle vara dålig kvalite. Pannbandet är givetvis inte det jag ska ha sedan men jag kan bara fantisera hur fint det kommer att bli med ett OS sen!
 
Det enda minuset är att det saknar en nackplatta och att remmarna därmed är "lösa" uppe på nacken. Jag vill gärna ha något tryckutjämnande där uppe så kommer förmodligen att köpa till en nackplatta på närmaste ridsportbutik. 
 
Danny har faktiskt provat det... Mer bilder kommer :)
 

*börjar dregla lite smått*

Alltså... Näää! Jag ska inte se sånt här.. Sitter nu och försöker intala mig själv att jag inte behöver ett nytt kandar.. Det går sådär..
Men visst var det så att det bara fanns i cob va? Eller? Hur satt det på din häst?

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=410086&deptid=110&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Detta nackskyddet är super mjukt och gott :) Tror det funkar till kandar också :)

Supersnyggt. Vilken sida köpte du det ifrån?

Svar: www.hypostore.nl
Frida Hallgren

Snyggt!!
Jag tycker aldrig riktigt det blir bra med nackskydden. Har visserligen bara erfarenheter av OS-nackskydd men tycker lätt det blir lite klumpigt och kasar åt sidan.. Du får skriva om du hittar nått som sitter bra :)




Kom ihåg mig?