Visste ni att...

... Det kommer att vara hoppträning för fegisar på Falu RK? Min tränare tyckte att dressyrhästarna hoppades för lite och tog tag i saken. Nu ska det alltså bli hoppträning där alla privathästar är välkomna, även för hopprädda dressyrryttare. Små, enstaka hinder står på agendan.
 
... Jag faktiskt anmält mig och Danny till detta men missar första gången som är lördag morgon. Går av jobbet 08.15 och hoppträningen börjar klockan 9, lite för tajt även om några erbjöd sig att göra i ordning Danny. Men måste nog dock ladda mentalt ett tag innan haha... Hoppas dock på fler träningar (eller hoppas jag verkligen på det?)
 
... Flera skämtade om att vi borde ta inträde för publiken på denna träning, det kommer nog att bli fruktansvärt roligt haha! Ett gäng fega dressyrryttare på långbenta dressyrhästar som ska kravla sig över hinder, vet inte om det kan bli värre faktiskt haha.
 

Jag började hoppa min som 16 åring. Då hade han aldrig sett bommar i hela sitt liv. Nu hoppar vi 90 med strålande teknik.
Underskatta inte varken dressyrhästar eller dressyrryttare, ibland kan deras bra grundarbete på backen minsann göra att skuttandet görs med bravur!
Men två novisa i kombination kanske dock kan bli lite lustigt =P

Eva

Var hittar jag info om träningarna?

Detta har faktiskt vi kört med under vintern när det inte är några tävlingar och det är JÄTTELYCKAT! Hästarna ÄLSKAR att få springa över lite bommar och kanske nått enstaka lågt hinder. Det är dessutom så himla nyttig träning (iaf för oss på Segerstad) att rida i ett ridhus med ca 5 ekipage samtidigt då det är många för att vara i vårt ridhus. Såklart har vi vår tränare Anki som är med och bestämmer övningar och som står och skriker på oss. Nej, mer markarbete/hoppning till dressyrtöntarna!

Haha klockrent ju! Önskar det var sånt på min ridklubb också :) Här har vi inte ens dressyrtränare, bara massa hoppning överallt. Variation tack! ^^

Underbart initiativ!
Ha det tokkul :)

Tittiga kan dom nog mycket väl vara:) Men högbenta är ju även hopphästarna:p




Kom ihåg mig?