Ha ha herregud

Vad ska man säga, en bedrövligt dålig ritt med missar i så gott som varje moment i galoppdelen (utan överdrift). Bytte i båda förvända, missade båda enkla bytena, brallade i galoppen, taktfel i två av tre travlängningar. Danny gick som ett ånglok och jag har nog aldrig suttit på en så laddad häst någon gång. Han kröp ur skinnet och galopperade på tvären. Hur det kan vara så roligt att tävla dressyr vet jag faktiskt inte.
 
Jag är i alla fall jättenöjd, hur tokigt det än låter. Han höll på att bralla av mig under hela framridningen och eftersom vi bara hade 30 minuter på oss i ridhuset så var det inte direkt optimalt. Hade vi fått 30 minuter till, då hade han förmodligen varit helt perfekt temperad inne på banan sen. Nu kokade han över helt och det är inte hans fel. Han får dessutom tusen gånger hellre vara galen på hemmaplan än när vi har åkt långt för att tävla.
 
Det var väldigt intressant med domarutbildningen! Tre "riktiga" domare dömde och över 10 andra skuggdömde. Fick höra att Danny hade mest spridda poängskurar i startfältet och det kan jag verkligen förstå. Svårt att bedöma en häst som mest hoppar omkring inne på banan utan någon större kontroll - för att sedan göra nästa moment bra. Ni förstår! Dom skulle i alla fall diskutera protokollen nu under eftermiddagen så tyvärr har jag inte fått tillbaka några sånna. Vi fick poäng, inte procent, men jag tror att det landade på ca 60-61% vilket var något mer än jag hade förväntat mig. Några moment (bland annat ett enkelt byte och ena förvända galoppen) utförde vi inte alls vilket alltså både ha gett oss 0 poäng från samtliga tre domare.
 
Vi vann i alla fall (haha) och fick en fin distriksrosett! Vet inte riktigt vad jag ska säga om det, det var ju inget vanligt startfält och så. Jaja, vi fick i alla fall träna på ärevarv vilket vi är urdåliga på! Tycker i alla fall att det var ett jättebra tillfälle på att rida igenom MSVC under tävlingsförutsättningar. Han är bara 6 år och det är jätteroligt att han tycker att det är så lajbans att tävla.
 
Bästa Danny med alien-ögon haha! 
 
E

Haha, vad skönt att du kan se positivt på det!

Hahah, vad härligt! Dessa hästar förgyller ju verkligen dagen, härligt att han är så glad & go! ;D

Haha det kan ju inte gå bra alla gånger :D

Vad kul grattis! :)

Grattis Frida! Tycker du är så duktig, och Danny är verkligen läcker. Fnissar lite när jag läser inlägget, vet precis hur det är med en häst som blir tokig på banan ibland! ;)

haha va kul! Bushäst! ;) vi villl gärna se film! ;P

Hur gick det då för dom andra ?? Om ni vann på den ritten?? Bra Danny e på G!!




Kom ihåg mig?