Horze Luke

Ni vet när man ska rida i ridhuset på vintern och det är -20 grader ute? I ridhuset kanske det är lite varmare, men kallt i vilket fall. Då är det svårt att klä sig tycker jag! Jag vill känna mig smidig i sadeln och tycker ofta att jacka blir för klumpigt... Dessutom blir det nästan alltid för varmt med jacka efter ett tag i vilket fall.
 
Trillade över denna goding på Horze, mums! Ser tjock och gosig ut, samtidigt som den är snygg, rätt smidig och man får förmodligen plats med en tröja under. Snyggare än en fleecetröja  - men ändå varm? Någon som har den? Står att det är unixex-storlekar så svårt att välja rätt? Nu finns visserligen bara XL kvar, men det kanske kommer in fler.
 

Riktigt snygg!

Jag tycker att dunväst är det absolut bästa att rida i så här års! Underställ, rejäl fleecetröja och så en dunväst, då klarar jag mig i ett oisolerat ridhus och kan rida utan att känna mig klumpig.

Tror nästan att en fleecetröja över en funktionströja är smidigare, gärna figursydd med dragkedja ända ner, komplettera med dunväst, lätt men varm :) Annars är tröjan riktigt snygg!

Håller med om dunväst! Eller väst överhuvudtaget, varmt men smidigare än jacka. Både i stallet och i ridningen :)




Kom ihåg mig?